سوپ پیاز یکی از محبوب‌ترین پیش غذاهای به قول معروف بین‌المللی است که در اکثر رستوران‌ها سرو می‌شود، سوپی که با وجود مواد بسیار ساده، ‌تهیه آن زمانبر است.
کد خبر: ۹۴۱۱۱۷

این سوپ گرچه کم‌کالری است، ولی به جای آن سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن بخصوص کلسیم، فسفر و منیزیم است.

اگر قصد تهیه این سوپ متفاوت را دارید این مواد لازم است:

پیاز پوست گرفته و حلقه حلقه شده: نیم کیلوگرم، سیر: دو حبه، کره: 50 گرم، آب یا عصاره گوشت: 2 لیوان یا 2 عدد، شکر: یک قاشق چایخوری، نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم، نان تست یا فرانسوی حلقه حلقه شده: پنج عدد، پنیر رنده شده گودا، ‌چدار و موتزارلا: 100 گرم و پودر آویشن: نصف قاشق چایخوری

روغن را در ماهیتابه بریزید و پیازهای حلقه شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید و شکر و حبه‌های سیر را له کنید و اضافه کنید. زیر آن را کم کنید تا با دمای کم 30 الی 45 دقیقه پیاز‌ها با آب خود بپزد و کاراملی شود. بعد از کاراملی شدن پیازها دو لیوان آب گوشت یا دو عدد عصاره گوشت به آن اضافه کنید، پودر آویشن،‌ نمک و فلفل بزنید و اجازه دهید یک ساعتی با هم با شعله کم بپزند. نان‌های تست‌تان را برشته کنید. بعد گریل‌تان را روشن کنید و سوپ را در کاسه بریزید و نان‌ها را روی سوپتان بگذارید و با پنیر رنده شده روی آن را بپوشانید و 2 دقیقه گریل کنید.

راز خوشمزگی این سوپ در کاراملیزه کردن پیازها بدون سوختن آن با شعله کم است. از ماهیتابه بزرگ برای این کار استفاده کنید که پیازها نسوزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها