هکر 18 ساله که با همدستی دو مردجوان با نصب نرم‌افزارهای جاسوسی روی رایانه کافی‌نت‌ها، اطلاعات حساب بانکی مشتریان را به دست آورده و موجودی حسابشان را خالی می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۴۰۹۶۱

به گزارش جام‌جم، حدود یک ماه قبل مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان‌رضوی با طرح شکایتی گفت: نمی‌دانم چه کسی به حساب بانکی‌ام ـ در حالی که رمز دوم آن دراختیارم بود ـ دستبرد زده و دو میلیون تومان برداشت کرده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای دستگیری سارق ادامه داشت تا این که ده نفر دیگر نیز با حضوردر پلیس فتا، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. تحقیقات پلیسی نشان می‌داد سارق یا سارقان با نفوذ به حساب این 11 نفر در مدت دو روز 40 میلیون تومان به سرقت برده‌اند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد شاکیان برای خرید اینترنتی به کافی‌نت‌های سطح استان رفته‌اند و بعد از آن حساب‌هایشان خالی شده است. جست‌وجو‌ها در این باره ادامه یافت تا این که ردپای دو مرد و یک پسر 18 ساله در این پرونده به دست آمد. در ادامه پسر 18 ساله و یکی از همدستانش دستگیر شدند.

متهم 18 ساله که سرکرده این گروه بود، به پلیس گفت: من کدنویس برنامه جاسوسی کیلاگر هستم. این برنامه را به دو همدستم دادم و آنها آن را روی تعدادی از رایانه‌های کافی‌نت‌ها نصب کرده و منتظر می‌ماندند تا فردی از آن رایانه استفاده کند. همدستانم سپس اطلاعاتی را که نرم‌افزار جاسوسی از حساب و رمز کاربران ثبت کرده بود، برداشته و با آن اینترنتی حساب مشتریان کافی‌نت‌ها را خالی می‌کردند.

وی افزود: یکی از همدستانم که دانشجوی معماری است، برای یکشبه پولدار شدن و دیگری که در بنگاه ملکی کار می‌کند جهت پرداخت بدهی‌هایش با من همراه شدند.

با اعتراف وی، همدستش نیز گفته‌های او را تائید کرد. در ادامه تحقیقات پلیسی روز بعددیگر همدست آنها که به فرودگاه هاشمی‌نژاد رفته بود تا از آنجا به خارج از کشور سفر کند، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی در این باره گفت: در تحقیق از سارقان مشخص شد آنها 300 شماره حساب بانکی را در استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی و برخی از استان‌های همجوار به دست آورده و موجودی حسابشان را خالی کرده‌اند. آنها مدعی شدند تاکنون بیش از 32میلیون تومان پول به دست آورده و با آن طلا و ارز خریده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها