سر و صداهای مختلف، به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند. این صداها می‌توانند بر سلامت گوش‌های ما تاثیر منفی بگذارند و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سلامت شنوایی ما وارد کنند. گجت «اچ.تو.پی» (H2P) دستگاه هوشمندی است که می‌تواند تا حد زیادی جلوی بروز این آسیب‌ها را بگیرد.
کد خبر: ۹۴۰۳۲۳

صداهای بلندی که شدت آنها بالاتر از 85 دسی‌بل است، حتی در کوتاه‌مدت نیز آسیب‌های برگشت‌ناپذیری به سیستم شنوایی ما وارد می‌کند. گفتنی است صدای سشوار 85 دسی بل، صدای دریل خانگی صد دسی‌بل و صدای ترکیدن یک بادکنک نیز 120 دسی بل است.

یکی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از گوش برای افرادی که مدام در معرض این صداها قرار دارند، استفاده از گوش‌گیر (airplug) است که معمولا می‌توان آن را با قیمتی اندک در بازار تهیه کرد. گوش‌گیر داخل حفره گوش قرار گرفته و تا حد زیادی مانع شنیدن صداهای مختلف می‌شود. مشکل اصلی استفاده از گوش‌گیر این است که علاوه بر جلوگیری از شنیدن صداهای مزاحم، مانع شنیدن صداهایی غیر مزاحم و حتی ضروری (نظیر صدای افرادی که در کنارشان هستیم) می‌شود.

اچ.تو.پی با شیوه‌ای هوشمندانه این مشکل را حل کرده است. اچ.تو.پی را می‌توان ترکیبی از سمعک و گوش‌گیر دانست. این گجت به پردازشگر هوشمند بسیار ریزی مجهز است که با داشتن توانایی پردازش یک میلیون صدای مختلف در ثانیه، هر صدایی که شدت آن بالاتر از 85 دسی‌بل است را حذف یا شدت آن را کاهش می‌دهد و به این ترتیب آسیبی به گوش کاربر وارد نمی‌شود. از سوی دیگر، این دستگاه صداهای محیط را با همان شدت طبیعی به گوش کاربر می‌رساند. خلاصه این که با گذاشتن اچ.تو.پی در گوش، خیالمان از این که هیچ صدای بلندی را نخواهیم شنید راحت خواهد بود و در عین حال، می‌توانیم صداهای مختلف دیگر را نیز بشنویم.

اچ.تو.پی مجهز به باتری مخصوصی است که با هر بار تعویض، می‌تواند انرژی 140 ساعت کارکرد دستگاه را تامین کند. این دستگاه قرار است در نهایت با قیمت 499 دلار (حدود یک میلیون و 776هزار تومان) به بازار عرضه شود.

صالح سپهری‌فر

جام‌جم

برگرفته از: indiegogo.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها