محققان دانشگاه کمبریج دستگاه هوشمندی ساخته‌اند که با تقلید امواج صوتی محیط، از ورود صدای اضافی به اتاق خواب جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۵۵۶۶۴
گجت آرام‌بخش به کمک بدخواب‌ها می‌آید

به گزارش حام جم آنلاین به نقل از نیو اطلس، مطالعات محققان نشان می‌دهد که انسان‌ها از نظر کیفیت خواب به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول برای داشتن خوابی آرام و مطلوب به محیط کاملا تاریک و ساکت نیازمند هستند، اما دسته دوم در محیط با صدای اضافی مثل موزیک، تلویزیون یا پنکه راحت‌تر به خواب می‌روند.
محققان برای افرادی که برای داشتن خواب مطلوب نیازمند محیطی ساکت و آرام هستند، یک گجت با دو بخش مجزا ساختند که با تقلید صداهای مزاحم خارج از خانه به نوعی مانند یک دیوار صوتی از ورود صدای اضافی به تختخواب جلوگیری می‌کند.
دستگاه Nightingale از دو بخش مجزا ساخته شده که باید در دو طرف اتاق خواب و در مجاورت تختخواب نصب شود. هنگامی که صدای اضافی از خارج از محیط خانه به اتاق خواب وارد شود، دستگاه با تقلید صدای مشابه کمک می‌کند که صدا به بخش دیگر اتاق منتقل شده و درست مشابه یک پتو از ورود صداهای ناهنجار به منطقه آرامش کاربر جلوگیری می‌کند.
هر دو بخش این سیستم دارای دو بلندگو است و هنگامی که هر بخش به صورت مستقیم به برق متصل شود، دستگاه با تقلید 15 گونه صدای از پیش تعیین شده مطابق با صداهای رایج در شب مثل عبور خودرو، باران، باد و تصادف از ورود صدای اضافی به محیط آرامش کاربر جلوگیری می‌کند.
کاربران می‌توانند برای کنترل دستگاه کمک خواب Nightingale از سیستم عامل iOS، اندروید، یا مرورگر اینترنت استفاده کنند.
قیمت مجموعه Nightingale با دو واحد تولید صدا و نرم‌افزار مربوطه 149 دلار است که تا ژانویه سال 2017 میلادی به بازار عرضه می‌شود.
منبع : ایسنا
134921.jpg

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها