وزیر تعاون خبر داد:

همکاری با صدا وسیما برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت

وزیر تعاون از همکاری با معاونت سیمای رسانه ملی برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۳۹۳
همکاری با صدا وسیما برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما ، علی ربیعی در حاشیه برگزاری سمینار فنی منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در جنوب اسیا در جمع خبرنگاران افزود: امسال با همکاری بخش سیما قرار شد تا از کودکانی که به علت فقر به مدرسه نمی روند کمک و همکاری با صدا وسیما برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت حمایت شود به گونه ای که هیچ کودکی نداشته باشیم که بدون کیف و کفش و کتاب به مدرسه برود.

وی تاکید کرد: دراین طرح بخش سیما سایت و شماره تلفن اعلام کرده و مدارس نیز با همکاری بهزیستی شناسایی این دانش آموزان را آغاز کردند تا پس از آن با کمک مردم و خیران به این دانش آموزان کمک شود.

ربیعی گفت: خیران تاکنون رقم مناسبی برای مشارکت در این کار خیر و خداپسندانه اختصاص داده اند و کمک ها در حال افزایش است و ادامه دارد.

وزیر تعاون اشاره ای به حمایت دولت از طرح های رفاهی و تامین اجتماعی کرد و افزود: در دولت برنامه ریزی شد تا حوزه رفاهی و تامین اجتماعی گسترش یابد بر همین اساس قالیبافان و کارگران ساختمانی با وجود کمبود منابع دولت مشمول بیمه شدند.

وی تاکید کرد : امسال همه تلاش خواهیم کرد از محل هدفمندی یارانه ها منابعی کسب کنیم تا حوزه های رفاهی و اجتماعی را گسترش دهیم چون که دولت کارفرمای این بخش است.

ربیعی همچنین با بیان اینکه در سالهای گذشته درباره مستمری تامین اجتماعی عقب ماندگی وجود داشت و باید آنرا ترمیم می کردیم، یادآور شد: در سال اول دولت 25 در سال دوم 17 و در سال سوم 14 درصد مستمری آنها را افزایش داشت در حالی که میانگین تورم سه سال 12 درصد بود هرچند بازنشستگان همچنان زندگی سختی دارند و از اهداف فاصله داریم.

وی گفت: سیاست دولت در تامین اجتماعی کاهش فاصله دریافتی مستمری بگیران است به گونه ای که امسال کف حقوق آنها با افزایش 25 درصدی به 900 هزار تومان رسید.

ربیعی افزود: هم اکنون نیز طرحی در حال مطالعه است تا به بیمه بازنشستگی تنوع دهیم به گونه ای که فرد بتواند در دوره خدمت مختار باشد هم با کمترین و هم با بیشترین پرداختی بازنشسته شود و در دوره بازنشستگی هم متناسب با پرداختی ها مستمری دریافت کند.

وزیر تعاون همچنین با بیان اینکه هم اکنون 75 درصد طرح تحول سلامت بر دوش بیمه ها برای درمان است، گفت: نباید درمان را از حوزه رفاهی جدا کرد چون که تامین اجتماعی یکپارچه مسلما به خدمات بهتر و کیفی تر خواهد انجامید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها