اقدام تازه ترکمنستان

مرز باجیگران به روی مسافران ایرانی بسته شد

مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به بسته شدن مرز باجیگران، گفت: از هفته گذشته کشور ترکمنستان این مرز را به روی مسافران ایرانی بسته است.
کد خبر: ۹۳۴۰۶۴
مرز باجیگران به روی مسافران ایرانی بسته شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمدجواد عطرچیان با اشاره به اینکه مرز باجیگران از هفته گذشته به روی مسافران ایرانی بسته شده است، گفت: کشور ترکمنستان به صورت یکجانبه مرز باجیگران را بسته است و مسافران دیگر امکان عبور از این مرز را ندارند.

وی با بیان اینکه قبلا تعداد کمی کامیون از این مرز عبور می‌کرد، افزود: از این مرز مسافران عبور می‌کردند که دیگر امکان تردد برای مسافران هم فراهم نیست.

مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام اینکه سه مرز مشترک دیگر با کشور ترکمنستان داریم، اظهار داشت: مرز لطف آباد، سرخس و اینچه برون در حال حاضر فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ بالغ بر ۹۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون ایرانی به مقصد ترکمنستان تردد داشته‌اند، افزود: از این تعداد ۸۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه به مقصد ترکمنستان و ۷ هزار دستگاه برای ترانزیت و به مقاصد قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان از این کشور عبور کرده اند.

عطرچیان با اعلام اینکه در این مدت ۲۹ هزار کامیون ترکمنی به ایران تردد کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۲۴ هزار دستگاه به مقصد ایران بوده و ۵ هزار دستگاه به صورت ترانزیت به مقصد ترکیه از ایران عبور کرده‌اند.

براساس این گزارش، از تاریخ ۱۸ مرداد، ترکمنستان اقدام به افزایش تعرفه عبور کامیون های ترانزیتی ایرانی از این کشور کرد بطوریکه تعرفه ورود به ۲۶۰ دلار افزایش یافته و به ازای هر یک کیلومتر یک دلار از کامیون‌های ایرانی دریافت می‌شود. به دنبال این موضوع، ایران هم دست به اقدامی مشابه زد و تعرفه عبور کامیون‌های ترکمنستانی را از ایران افزایش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها