گفت وگوی جام جم آنلاین با رییس انجمن مددکاران ایران:

افزایش خشونت ناشی از ضعف اخلاق اجتماعی/ رنگ تهران خشن است!

حس خوب زندگی

زندگی همیشه منصفانه نیست !‌

چقدر خوب بود اگر در دنیایی زندگی می‌کردیم که نفرت، تعصب، خشونت و استثمار در آن وجود نداشت و آدم‌های بد توانایی تجاوز، سرقت، قتل، حمله نابجا و... را نداشتند.
کد خبر: ۹۳۳۸۲۷

شواهد نشان می‌دهد، اشخاص غیراخلاقی، هر قدر هم مشهور و قدرتمند باشند، از شادی و رضایت درونی کمتر بهره‌مند هستند اما این یک اصل نیست و همیشه صدق نمی‌کند. هستند آدم‌های حقیری که همه عمر را در سلامت و رفاه زندگی می‌کنند. در این شرایط است که برخی می‌گویند، دنیا جای منصفانه‌ای نیست !‌

اشخاصی که بی‌انصافی زندگی را درک کرده و با آن کنار می‌آیند، بیهوده وقت خود را صرف گله و شکایت از رفتارهای نامنصفانه نمی‌کنند. آنها به رمان‌ها، فیلم‌های عاشقانه، رویا‌های ذهنی یا موادمخدر پناه نمی‌برند بلکه عاقلانه فکر می‌کنند تا معنای واقعی زندگی را درک کرده و بیشترین سود را از روزهای زندگی ببرند. وقتی رویدادی نامنصفانه رخ می‌دهد، این قبیل اشخاص می‌کوشند به نحوی بی‌عدالتی و بی‌انصافی را اصلاح کنند.

شما می‌توانید به فرزندان خود از همان کودکی آموزش بدهید، واقع‌بینانه به زندگی نگاه کنند و بپذیرند که عدالت، رحمت و بخشش همیشه با پیروزی همراه نیست و خوبی همیشه بر شرارت پیروز نشده و زندگی همیشه منصفانه نیست. بچه‌ها باید یاد بگیرند خوب، صادق، مهربان و... باشند اما توقع نداشته باشند که مردم منصف بوده و همان‌گونه با آنها رفتار کنند.

به یاد داشته باشید، انصاف و شادی مطلق فقط در داستان‌ها وجود دارد و فقط گاهی در زندگی رخ می‌دهد.زندگی منصفانه نیست اما می‌توان به‌گونه‌ای عمل کرد که شرایط را بهبود بخشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها