در مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج، قائم‌مقام رسانه ملی و جمعی از مدیران و کارکنان سازمان صدا و سیما، علی فروغی اصل به عنوان رئیس جدید مرکز بسیج رسانه ملی معرفی شد.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۶

به گزارش جام‌جم، در این مراسم قائم‌مقام رسانه ملی با تکریم و قدردانی از محمود عاطفی، رئیس سابق مرکز بسیج گفت: ایشان از ابتدای انقلاب تاکنون عمر خود را در حوزه بسیج و در راه اعتلای آرمان‌های آن صرف نموده و یکی از بنیانگذاران بسیج رسانه ملی است. لذا همگان بسیج رسانه را با نام سردار عاطفی می‌شناسند.حجت‌الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم افزود: در زمان حضور سردار عاطفی، بخش‌های تولیدی و فنی رادیو و تلویزیون بسیج رسانه، رشد کمی و کیفی قابل توجهی را تجربه کردند و آثار فاخری با موضوعات مختلف تولید و پخش شد.

شبکه‌ کالای ایرانی جایگزین شبکه بازار

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم در این مراسم و در جمع خبرنگاران در خصوص بازگشت و تغییرات شبکه‌ها نیز گفت: شبکه بازار که تعطیل شده است، احیا نمی‌شود بلکه شبکه‌ای جدید با عنوان «کالای ایرانی» یا «ایران کالا» جایگزین آن می‌شود و تولیدات آن بر اساس کالاهای ساخت ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: شبکه شما نیز دوباره کار خود را شروع خواهد کرد. این شبکه مربوط به مراکز استان‌ها ست که به خاطر مشکلات مالی متوقف شده بود. شبکه پنج تهران هم به ماموریت اصلی خود بازگشت و شبکه اچ دی به شبکه تماشا تغییر ماموریت داد. حجت‌الاسلام موسوی مقدم بیان کرد: تغییر ساختارها هزینه‌ای ندارد، زیرا همه زیرساخت‌های آن فراهم است و کارشناسی‌ها صورت گرفته است. با برنامه‌ریزی و نظرسنجی و تحقیقاتی که وجود دارد؛ این شبکه‌ها بازگشتند، چون در مقطعی به دلیل مشکل مالی متوقف شده بودند.

قائم‌مقام رئیس صدا و سیما در خصوص طرح چابک‌سازی و جوان‌گرایی سازمان نیز گفت: بخشی از مدیران جوان هستند و تجربه‌های خوبی دارند. با توجه به این مقطع که سازمان بنای توسعه دارد، نیاز است از مدیران مجرب نیز استفاده کنیم.

حضور در خط مقدم نبرد نرم

در ادامه، رئیس سازمان بسیج حضور خود را در رسانه ملی، حضور در خط مقدم نبرد نرم توصیف کرد و گفت: امروزه جنگ سخت و نیروی نظامی استکبار جهانی کارایی خود را از دست داده و این مطلب را خود دنیای غرب بخوبی درک کرده است. بنابراین تمام توان خود را از بخش نظامی به سمت نبرد رسانه‌ای و تهاجم فرهنگی تغییر جهت داده است.

سردار محمدرضا نقدی تاکید کرد: دولت‌های غربی در سال‌های گذشته با حربه‌های اقتصادی و مالی درصدد براندازی انقلاب اسلامی برآمدند که این حربه با بصیرت ملت ایران کم اثر شده و اگر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی بدرستی اجرایی شود، این حربه کاملا بی‌اثر خواهد شد. البته این انتقاد وجود دارد که در شش سال گذشته، دولت قبل و دولت فعلی در اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ناکام یا کم کار بوده‌اند.

در پایان مراسم، علی فروغی اصل با دو حکم رئیس رسانه ملی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین به عنوان رئیس جدید مرکز بسیج سازمان صدا و سیما معرفی شد.

تقویت تولید در همه زمینه‌های رسانه‌ای

علی فروغی درباره اقدامات مرکز بسیج صداوسیما عنوان کرد که قرار است در دو موضوع دفاع مقدس و سینمای جشنواره‌ای سریال بسازند.

به گزارش مهر، علی فروغی در جمع خبرنگاران درباره اولویت کار در این مرکز گفت: اولویت ما تقویت تولید در همه زمینه‌های رسانه‌ای اعم از فیلم، سریال، موسیقی و حتی سینمایی است.

وی با اشاره به بهره‌گیری از مدیران قبلی ادامه داد: ما تمرکز خود را بر این مبنا می‌گذاریم که با استفاده از تجارب موجود و با اضافه کردن ظرفیت‌های جریان مومن انقلابی حرکت کنیم. ما حتما از ظرفیت مدیران قبلی استفاده می‌کنیم و بدون آنها کار امکان‌پذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها