خودسوزی مردی در مقابل شورای شهر +پاسخ شهرداری

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران جزئیات خودسوزی یک شهروند تهرانی در مقابل شورای شهر را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۲۵۳۹
خودسوزی مردی در مقابل شورای شهر +پاسخ شهرداری

به گزارش جام جم آنلاین ، ابوالفضل قناعتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه صبح امروز مرد میانسالی در مقابل ساختمان شماره ۲ شورای شهر تهران دست به خودسوزی زده است، گفت: این فرد برای تمدید قرارداد دکه اش در یکی از میادین میوه و تره بار از شهردار کمک خواسته بود.

وی ادامه داد: شهردار تهران دستور پرداخت این کمک را به این فرد داده بود، اما به دلیل تاخیر در پرداخت این کمک هزینه، این شهروند دچار ناراحتی شده و در مقابل ساختمان ۲ شهرداری تهران اقدام به خودسوزی می‌کند. صورت و سینه این فرد دچار سوختگی ۱۵ تا ۲۰ درصدی شده است.

شهرداری مسئول مستقیم فقرزدایی در تهران نیست

شهرام گیل آبادی، با اشاره به حادثه خودسوزی فردی در مقابل ساختمان شماره ۲ شورای شهر تهران، گفت: این فرد دچار تالمات روحی بوده و پیش از این نیز کمکی از سوی شهرداری به وی انجام شده بود، اما درخواست کمک بیشتری داشت.

وی افزود: برای کمک های مردمی، شهرداری سقف مجازی دارد و مراحل اداری خاص خود را باید طی کند تا اعتبار در نظر گرفته برای کمک های مردمی به نیازمندان بیشتری داده شود.

گیل آبادی با تاکید بر اینکه رسیدگی به نیازمندان شهر تهران وظیفه اصلی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: شهرداری تهران مسئول مستقیم کمک به افراد نیازمند شهر تهران نیست اما با این وجود بودجه ای را در این رابطه اختصاص داده اما این بودجه کفاف برطرف کردن نیاز تمامی نیازمندان را ندارد. هرچند ما کمک به فقرا و فقرزدایی را به عنوان یکی از ماموریت های خود تعریف کردیم اما شهرداری دستگاه مستقیم برطرف کردن این نیازها در شهر نیست و توان مالی پرداخت آن را هم ندارد.

رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران افزود: تعداد مراجعه کنندگان که نیاز مالی شدید دارند به شهرداری زیاد است و ما هرچند وقت یک بار با چنین مواردی مواجه هستیم اما کمک مالی پیش بینی شده به این شهروند انجام شده بود.

گیل آبادی با اشاره به جزئیات حادثه امروز در مقابل ساختمان شماره ۲ شورا گفت: فردی که اقدام به خودسوزی کرده ۴ دوره غرفه اش در بازار میوه و تره بار ازگل، تمدید شده است در حالی که باید دو دوره این قرارداد تمدید می شد. وی سال گذشته درخواست کرده بود برای آخرین بار قرارداد این غرفه تمدید شود تا مشکلاتش برطرف شود اما امسال نیز باز هم درخواست تمدید غرفه را داشت و در ملاقات مردمی امروز نیز قرار بر این شد که ودیعه مسکن و جهیزیه اش از سوی بنیاد شهید پیگیری شود و وی در جمع این موارد را پذیرفت اما ناگهان بطری حاوی بنزین را درآورده و با فندک خود را به آتش می کشد.

خودسوزی در خیابان بهشت ربطی به شورا ندارد

مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران اعلام کرد: دلیل خودسوزی فردی که صبح امروز مقابل ساختمان شورای شهر اقدام به خودسوزی کرده بود به شورا مرتبط نیست.

محمدرضا رضوی با اشاره به جزئیات دقیق حادثه خودسوزی صبح امروز در مقابل ساختمان شماره ۲ شورای شهر تهران گفت: این فرد جانباز ۲۵ درصد بوده و چهار سال است در یکی از میادین میوه و تره‌بار غرفه دارد و قصد تمدید این قرارداد را داشته که دچار مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: در ساختمان شماره ۲ شورا دفتر ارتباطات مردمی شهرداری قرار دارد که روزهای یکشنبه ملاقات‌های مردمی انجام می‌شود. این فرد که قصد داشته قرارداد غرفه خود را تمدید کند و خواست آن اجابت نشده، به طور ناگهانی تصمیم به خودسوزی می‌گیرد و اورژانس شهرداری نیز او را به بیمارستان سوانح و سوختگی می‌برد و ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز دچار سوختگی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها