رییس کلانتری 105 سنایی از دستگیری فردی که با پوشش نظامی و معرفی خود به عنوان مامور اقدام به زورگیری و اخاذی از کارگران فصلی کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۲۷۳
زورگیری مامور قلابی از کارگران افغان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سرگرد موسوی گفت: درپی دریافت شکایت‌های متعدد از سوی چندتن از اتباع کشور افغانستان مبنی بر اخاذی و سرقت از آنان در محدوده میدان هفتم تیر و خیابان قائم مقام فراهانی رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 105 سنایی قرار گرفت و مأموران پس از اخذ مجوزهای لازم از مقام قضایی تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کردند.

وی با اشاره به انجام تحقیقات پلیسی در این زمینه اظهارکرد:‌ در تحقیقات ماموران مشخص شد که فردی با لباس نظامی به کارگران فصلی دارای تابعیت افغانستانی مراجعه کرده و با معرفی خود به عنوان مأمور اقدام به اخاذی، زورگیری و سرقت از آنان کرده است.

رییس کلانتری 105 سنایی با اشاره به انجام تحقیقات تکمیلی از مالباختگان افزود:‌ در بررسی های انجام شده از مالباختگان چهره فرضی متهم تحت تعقیب به دست آمد و این تصویر میان گشت های انتظامی کلانتری توزیع شد تا در صورت مشاهده، وی را دستگیر کنند. تا اینکه مدتی بعد یکی از گشت های انتظامی که در حال گشت‌زنی در محدوده میدان هفتم تیر بود یک کارگر افغانی را با صورتی خون آلود در خیابان مشاهده کرده و برای بررسی موضوع به سراغ وی رفت.

موسوی افزود: مأموران موضوع را جویا شده و این فرد اعلام کرد که از کارگران ساختمانی همان محدوده است و چند دقیقه پیش فردی با لباس نظامی و سلاح سرد وارد استراحتگاه آنان شده و با تهدید ضمن ضرب و جرح اقدام به اخاذی از آنان کرده و متواری شده است.

وی با اشاره به اقدام مأموران برای دستگیری این فرد، گفت:‌ با توجه به اینکه امکان داشت این فرد هنوز در محل حضور داشته باشد بلافاصله ماموران گشت انتظامی برای دستگیری وی به محل اعزام شدند و پس از ورود فردی را که ملبس به لباس نظامی بوده و در حال زورگیری و اخاذی از کارگران ساختمانی افغان بود، مشاهده و با استفاده از اصل غافلگیری، وی را بازداشت و به کلانتری منتقل کردند.

رییس کلانتری 105 سنایی با اشاره به انجام بازجویی از متهم خاطرنشان کرد:‌ این فرد به جرایم خود مبنی بر جعل عنوان، حمل سلاح سرد، زورگیری و اخاذی از کارگران فصلی و ساختمانی افغان، اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات تخصصی به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

موسوی از شهروندان درخواست کرد در صورت روبه رو شدن با افرادی که خود را مامور معرفی می‌کنند حتما از آنان کارت شناسایی درخواست کرده و در صورت مشکوک شدن به آنان موضوع را از طریق تماس با سامانه 110 اطلاع رسانی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها