همراه کوفته تبریزی؛ ترشی لیته چاشنی بسیار مناسب و خوشمزه‌ای است.
کد خبر: ۹۲۴۸۹۵

لیته انواع مختلفی دارد؛ لیته بادمجان کبابی، لیته مخلوط، لیته هویج و... ما از میان آنها ترشی لیته بادمجان کبابی را برای آموزش انتخاب کرده‌ایم، ‌برای تهیه لیته بادمجان به این مواد احتیاج دارید:

بادمجان: یک کیلو، سبزی معطر پاک کرده‌: نیم کیلو، گل کلم: 250 گرم، فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز: یک عدد، سیاه‌دانه: 2 قاشق غذا‌خوری، فلفل سبز: 50 گرم، هویج: 3 عدد، سرکه: یک کیلو، سیر رنده شده: یک قاشق غذاخوری، نعنا و پونه خشک: یک قاشق غذاخوری و زرد‌چوبه: یک قاشق مرباخوری

در اولین مرحله کار سبزی معطرتان را خوب بشویید و خرد کنید، ‌بعد بادمجان را روی گاز یا داخل فر (به روشی که برای طبخ میرزاقاسمی استفاده‌ می‌شود) کبابی کنید. بعد از کباب شدن، پوست آن را جدا کرده و به آن نمک اضافه کنید و روی پارچه بگذارید ‌ تا کاملا آب آنها گرفته شود. بعد از گرفته شدن کامل آب، بادمجان را همراه با سیر کاملا مخلوط کنید. می‌توانید از مخلوط‌کن یا چرخ گوشت یا ساتوری کردن ریز با چاقو برای این کار استفاده کنید. فلفل قرمز،‌ هویج، گل‌کلم و فلفل دلمه‌ای را ریز خرد کرده و به بادمجان چرخ شده اضافه کنید. سبزی‌های معطر شسته و خرد شده را با نمک، زردچوبه و کمی فلفل به ترشی اضافه کنید. چون بادمجان کبابی شده از اضافه کردن ادویه ترشی صرف نظر می‌کنیم که طعم کبابی بادمجان میان طعم ادویه‌ها گم نشود. در آخرین مرحله هم نعنا و پونه خشک را به ترکیب بیفزایید و سرکه روی آن بریزید‌ و بگذارید به مدت دوهفته‌‌ در محیط خنک و دور از آفتاب بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها