همیشه زمزمه‌هایی درباره باندبازی و وجود مافیا در سینما شنیده‌ایم؛ موضوعی که خیلی‌ها ترجیح می‌دهند درباره آن صحبت نکنند و عده‌ای هم گاهی در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهایشان بصراحت یا گاهی غیرمستقیم از آن حرف می‌زنند. ایرج نوذری، بازیگر تلویزیون و سینما که او را با آثاری چون مجموعه کلانتر، مسافری از هند و فیلم‌هایی چون آکواریوم، باج‌خور و کافه ستاره به یاد می‌آوریم، بتازگی در اظهارنظری به این مساله اشاره کرده و دلیل دوری‌اش‌ را از سینما در این سال‌ها، باندبازی دانسته است. فرزند زنده‌یاد منوچهر نوذری گفت: باندبازی، قدرنشناسی، موضوع‌های تکراری و ... باعث دوری و کم‌کاری من در سینما شده است. ما طرح (برای ساخت) دادیم اما آنها را رد کردند، گویا فعلا عده دیگری باید کار کنند و در حال فعالیت هم هستند.
کد خبر: ۹۲۴۳۶۲

توصیه ارجمند به ورزش پهلوانی

داریوش ارجمند، بازیگر نقش‌های ماندگار مالک اشتر در سریال امام علی (ع) و ناخدا خورشید در فیلمی به همین نام ساخته ناصر تقوایی، مدتی هم سخنگوی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای بود. این بازیگر پنجشنبه هفته گذشته به اصفهان رفت تا در جشن گرامیداشت روز ورزش پهلوانی و سالروز تاسیس بسیج ورزشکاران حضور داشته باشد. آن‌طور که ایرنا گزارش کرده، ارجمند در این مراسم گفت: دین، ورزش و هنر سه پدیده‌ای است که می‌تواند مردم را دور هم جمع کند و عامل همبستگی آنها شود. هر سه عامل در ورزش زورخانه‌ای وجود دارد و یکی از کامل‌ترین پدیده‌ها برای همبستگی، همگرایی و وحدت ملی است.

بازیگر فیلم‌های قربانی، هبوط و اعتراض افزود: زورخانه و شکل‌گیری ورزش پهلوانی، پدیده ساده‌ای نیست و افزون بر پرورش جسم، معنویت نیز در آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. زورخانه پس از محراب، دومین مرکز مقدس ما ایرانیان است که پایین‌تر از مردم قرار گرفته و مرام پهلوانی در آن وجود دارد. همان‌طور که معتقدم، تئاتر پل صراط بازیگری است، ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای هم پل صراط دیگر ورزش‌هاست و ورزشکاران قبل از وارد شدن به رشته مورد علاقه خود، باید از ورزش زورخانه‌ای و فراگیری مرام و آیین پهلوانی عبور کنند.

اصلانی، فردا جایزه‌اش را می‌گیرد

فرهاد اصلانی، بازیگر توانا و محبوب سینما، شب گذشته یکی از حاضران ویژه کنسرت «از دوار چرخ» پورناظری‌ها در تالار وحدت بود. او فرداشب به پردیس سینمایی آزادی می‌رود تا جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی مسکو را دریافت کند. همین چند وقت پیش بود که فیلم «دختر» در این رویداد سینمایی حضور موفقی داشت و توانست جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند اما فقط رضا میرکریمی، کارگردان این فیلم در آن جشنواره حضور داشت و به نمایندگی از اصلانی، جایزه او را هم دریافت کرد. به همین دلیل ساعت 21 فردا این جایزه بازیگری، طی مراسمی به اصلانی اهدا خواهد شد. در این مراسم عوامل فیلم، میزبان مخاطبان فیلم دختر هستند و پس از اهدای جایزه، همراه مردم به دیدن این اثر می‌نشینند.

دختر، این روزها اکران موفقی را در سینماها پشت سرمی گذارد و بجز فرهاد اصلانی، بازیگران دیگری چون مریلا زارعی، ماهور الوند و شاهرخ فروتنیان هم در آن بازی می‌کنند.

هشدار اسماعیلی به فارابی

حبیب اسماعیلی در دهه‌های گذشته بیشتر به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد و او را در آثاری چون حریم مهرورزی، محموله، بازی تمام شد و روز دیدنی به یاد داریم اما این سینماگر در سال‌های اخیر بیشتر در عرصه توزیع و پخش فیلم‌های سینمایی و تهیه‌کنندگی فعالیت داشته است. او امسال پخش پرفروش‌ترین فیلم سال، یعنی «من سالوادور نیستم» با بازی رضا عطاران را به عهده داشت. اسماعیلی اخیرا در اظهارنظری، نسبت به عملکرد بنیاد سینمایی فارابی واکنش نشان داده است. او به سینماپرس گفت: این بنیاد از ابتدا وظیفه پشتیبانی و حمایت از تولیدات و هنرمندان سینمای کشور را به عهده داشت و اقدامات بسیار قابل تأملی از بدو تأسیس‌اش تاکنون انجام داده و از این رو وجود بنیاد سینمایی فارابی برای سینمای کشور لازم و ضروری است و باید با اصلاح ساختار آن بر اساس نیازهای روز سینمای کشور کاری کرد تا برای همیشه این نهاد سینمایی پابرجا بماند. متاسفانه گذر زمان باعث شد تا بنیاد سینمایی فارابی کارایی حمایتی اولیه خود را در سینمای کشور از دست بدهد. در سال‌های اخیر این بنیاد، فقط از برخی فیلمسازان که جزو خودی‌ها و دوستان مدیران سینمای کشور محسوب می‌شدند، حمایت می‌کرد، درحالی‌که معتقدم با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی می‌توان کاری کرد که بنیاد سینمایی فارابی به اهمیت گذشته خود دست پیدا کند.

حفاظت دی‌کاپریو از زمین

لئوناردو دی‌کاپریو، ستاره سینمای جهان و بازیگر فیلم‌هایی چون تایتانیک، رفتگان و گرگ‌های وال‌استریت، از جمله چهره‌های مشهور و محبوبی است که به بهترین شکل از شهرت و محبوبیتش برای کارهایی مثبت و ارزشمند استفاده می‌کند و باعث می‌شود توجه بسیاری از مردم و دوستدارانش را به مسائلی تعیین‌کننده و حیاتی جلب کند. این فعال محیط زیست بتازگی در سومین حراجی سالانه و خیریه که در فرانسه برگزار شد، توانست 45 میلیون دلار برای کمک به حفاظت از زمین در مقابل گرمای جهانی و بحران‌های زیست‌محیطی جمع‌آوری کند. آن‌طور که ایسنا نوشته در این مراسم، مجموعه‌ای از لوازم شخصی متعلق به این بازیگر آمریکایی به همراه مجموعه‌ای ارزشمند از آثار هنری به حراج گذاشته شد. از جمله مهم‌ترین مهمانان این حراجی خیریه می‌توان به کیت هادسون، ادوارد نورتون، آرنولد شوارتزنگر، کوین اسپیسی، کیت بلانشت، ماریون کوتیار، پنه‌لوپه کروز، اسکارلت یوهانسن، چارلیز ترون و رابرت دنیرو اشاره کرد.

بازیگر «بازگشته از گور»، پس از موفقیت فیلم سینمایی «تایتانیک»، در سال 1998 و زمانی که فقط 24 سال داشت، بنیاد لئوناردو دی‌کاپریو را برای حمایت از محیط زیست راه‌اندازی کرد. این موسسه‌، نهادی غیرانتفاعی برای افزایش آگاهی نسبت به مسائل محیطی است. گرچه ابتدا بخش‌های مختلف طبیعت محور مورد توجه دی‌کاپریو بود ‌اما او بیشتر تمرکز خود را روی مباحثی چون گرم شدن کره زمین‌، حفظ تنوع زیستی زمین و حمایت از انرژی‌های قابل تجدید قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها