همه ما در سفر هستیم، حالا چمدانمان را بسته‌ایم یا نبسته‌ایم بحث دیگری است. شاید خیلی از ما حواسمان نباشد که مسافر آفریده شده‌ایم، مسافر زندگی می‌کنیم و در آخر کار، باز هم سفر، بزرگ‌ترین تحول زندگیمان خواهد بود؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم جسممان و روحمان مسافر است.
کد خبر: ۹۲۳۷۰۹

به پنج یا ده سال پیش خودتان نگاه کنید، در همان خانه‌ای که بوده‌اید و در کنار همان خانواده، چقدر راه پیموده‌اید و اثرات این پیمایش در دست‌ها، خطوط چهره، اعتقادات و افکار و الگوهای فکری هویداست.

خانواده و دوستان و حتی گلدان‌های خانه‌تان هم در سفرند، چراکه بنیان جهان هستی و کائنات بر سفر به معنای تلاش برای تحول و نو شدن و رسیدن به مقصد یا همان «خدا شدن»، گذاشته شده است. این چنین است که سفر در زندگی جهان، اساس و بنیان است و چقدر خوب که ما نیز همواره حواسمان به رد شدن خط‌های سفید جاده زندگی باشد.

هفته‌نامه چمدان روزنامه جام‌جم نیز تلاش دارد نگاهی نو به مفهوم سفر و چمدان داشته باشد و از حالت کلیشه‌ای معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ایران و جهان، پا را کمی فراتر بگذارد. هدف این است که زوایای کمتر دیده شده مفهوم سفر را برای شما باز کنیم تا با هم یک پله بالاتر برویم و تلاش کنیم به درک و معرفتی متفاوت دست یابیم؛ زوایایی چون فرهنگ گردشگری، آسیب‌های گردشگری، یافتن لذت‌هایی دیگر در سفر و همچنین استفاده از نگاه ادبی، سینمایی و هنری برای توسعه سفر. در کنار اینها البته نقاط بکر ایران چهارفصل نیز به قلم و تصویر کشیده خواهد شد، اما این امر همواره یک پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی به همراه دارد تا سفر به ضدسفر تبدیل نشود؛ پدیده‌ای که متاسفانه به وفور و اشکال گوناگون شاهد آن هستیم.

این چنین است که چمدان از شما می‌خواهد چمدانتان را همیشه بسته و آماده نگاه دارید تا از فرصت سفر زندگی به بهترین شکل استفاده کرده و آخرین پرواز را با شادی و کامیابی تجربه کنیم.

سید علی دوستی موسوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها