ترکی‌فیصل با حضور در جمع منافقین فاز تازه حمایت از تروریست‌ها را کلید زد

آل ترور

دم خروس حمایت ریاض از تروریسم، این بار در قالب اظهارات ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در کنفرانس منافقین در پاریس بیرون زد. او در این کنفرانس به منافقین وعده پیروزی علیه جمهوری اسلامی داد و مدعی شد ایران در مسائل کشورهای عربی دخالت می‌کند، اما ریاض مانع این دخالت خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۰۵۸۱

ریاض که پیش از این با حمایت از دیگر گروه‌های تروریستی از طالبان و القاعده گرفته تا داعش و جندالله و جیش‌العدل، نشان داده بود که برای رسیدن به اهدافش، حاضر است دست به دامان تروریست‌ها شود، حالا درست مانند رژیم بعث عراق به سراغ مهره‌های سوخته منافق رفته و از این گروهک تروریستی برای نمایش ضدیت خود با تهران استفاده می‌کند.

یک منبع آگاه در وزارت امورخارجه با اشاره به نمایش خیابانی تروریست‌های ورشکسته با استفاده از تظاهرکنندگان اجاره‌ای در پاریس و حضور و سخنرانی یک مقام سابق امنیتی سعودی در جمع آنان به خبرنگاران گفت: از پدر طالبان و القاعده و شریک صهیونیست‌ها بعید نبود که استیصال دولت خود را با نمونه جدیدی از وقاحت و بلاهت سیاسی با شرکت در نشست ورشکستگان مزدور تروریست به نمایش گذارد.

وی افزود: اوج درماندگی تروریست‌ها و حامیان پیدا و پنهان‌شان در این نمایش که برای دلداری دادن به یکدیگر گردآوری شدند، زمانی بود که از آرزوهای موهوم خود سخن گفتند. این منبع خاطرنشان کرد: واماندگی سعودی‌ها و تمسک و توسل‌شان به تروریست‌های شناسنامه‌دار در این معرکه‌گیری نشان می‌دهد برای آنان همان‌طور که در عراق، سوریه و یمن نشان داده‌اند، تروریسم و تروریست‌ها ابزاری برای پیشبرد اهداف‌شان علیه کشورهای مسلمان منطقه است.

حسین امیرعبداللهیان، معاون سابق وزیر امور خارجه هم درخصوص اظهارات ترکی الفیصل درباره سرکرده منافقین با بیان این‌که نباید در روابط گسترده دستگاه امنیتی سعودی با منافقین تردید کرد، به فارس گفت: این اظهارات تائیدکننده حمایت‌ها‌ی گسترده مالی و امنیتی عربستان از تروریسم است.

وی هشدار داد: خطای راهبردی ریاض مبنی بر کاربرد تروریسم در تحولات منطقه، ریاض و همه ما را در منطقه با خسارات جبران‌ناپذیری مواجه می‌کند.

سردار شریف، سخنگوی سپاه نیز بیان کرد: همزبانی و هم‌راستایی آل‌سعود و منافقین در نمایش خیابانی پاریس، نشانه مشارکت و همدستی رژیم سعودی در جنایات تروریستی منافقین علیه ملت ایران است. وی افزود: تلاش رسانه‌های بیگانه و سعودی‌ها برای احیای منافقین، محکوم به شکست است. به گزارش سپاه‌نیوز، او یادآور شد: آل‌سعود باید بدانند سر قبری فاتحه می‌خوانند که مرده‌ای در آن نیست، چراکه اگر فاتحه‌خوانی بر این جنازه فایده‌ای داشت، آمریکا و غربی‌ها صف نخست مراسم فاتحه‌خوانی بودند. علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در دیدار ریچارد هوویت، نماینده پارلمان اروپا تاکید کرد: گروهک تروریستی منافقین باید به فهرست سیاه گروهک‌های تروریستی برگردد. وی افزود: امروزه با حمایت کشوری مثل عربستان و صرف هزینه‌های میلیاردی و تطمیع کشورها، می‌خواهند از ظرفیت این گروهک تروریستی استفاده کنند.

تائید مرگ سرکرده منافقین

اما یکی از محورهای جالب توجه در صحبت‌های شاهزاده سعودی، تائید تلویحی مرگ مسعود رجوی سرکرده منافقین بود. ترکی الفیصل در سخنرانی خود از مسعود رجوی، سرکرده این گروهک تروریستی به عنوان «مرحوم مسعود رجوی» یاد کرد.

حسین شیخ‌الاسلام، مدیرکل بین‌الملل مجلس اظهارات ترکی‌الفیصل درباره تائید مرگ مسعود رجوی را گاف این شاهزاده سعودی خواند و گفت: سازمان منافقین با افشای خبر مرگ رجوی موافق نیست.

در همین حال چنان‌که یک عضو سابق منافقین گفته، احتمالاتی را درباره طرح موضوع مرگ رجوی می‌توان مطرح کرد؛ اول این‌که او اشتباه لفظی کرده باشد. دوم این‌که او از مرگ مسعود رجوی به عنوان رئیس اطلاعات سابق عربستان اطلاع داشته و گاف داده است. سوم این‌که مسعود رجوی مرده است و می‌خواهند به این طریق شرایط را برای اعلام مرگ او آماده کنند. چهارم این‌که یک شگرد تبلیغاتی برای مطرح کردن مسعود رجوی باشد که فراموش نشود چون الان بشدت مطرح شده است.

بازتاب منطقه‌ای ادعاهای فیصل

یکی دیگر از محورهای ادعاهای فیصل در این نشست که رسوایی بین‌المللی ریاض را موجب شده، اظهارات این شاهزاده سعودی درباره حماس و اخوان‌المسلمین است. فیصل این گروه‌ها را ابزارهای منطقه‌ای تهران خوانده است. در همین حال حماس این ادعاها را کاملا بی‌اساس خوانده و آن را محکوم کرده است. این درحالی است که مقامات مختلف بحرین از جمله وزیر خارجه این کشور از اظهارات رئیس سابق اطلاعات عربستان در کنفرانس منافقین استقبال کردند. همزمان سمیره رجب، مشاور دفتر پادشاهی بحرین با انتشار توییتی، کشورهای عربی را به دلیل حمایت نکردن ‌ از منافقین سرزنش کرد.

شرط‌بندی روی اسب مرده

دکتر علی غفاری از دانشگاه اصفهان با اشاره به موضوع حضور عربستان در تجمع گروه تروریستی منافقین در پاریس گفت: اساسا منافقین به عنوان یک فرقه مرتجع در شرایط فعلی نمی‌توانند فضای تهدیدی را علیه کشورمان ایجاد کنند. فرقه رجوی زمانی که به ارتش صدام پیوست و در اردوگاه آنها خیمه زد، توانست به عنوان تهدید علیه ایران محسوب شود؛ کما این‌که طی مدتی که در عراق تحت حاکمیت صدام به سر می‌بردند، بیش از 12 هزار نفر از مردم ایران و عراق را ترور کردند. زمانی که رئیس‌جمهور عراق سرنگون شد این سازمان در پی یافتن جایگزینی برای صدام بود، از آن تاریخ تاکنون اربابان بی‌شماری را تجربه کرده که عربستان یکی از آنهاست .

وی با بیان این‌که منافقین به عنوان یک سازمان شکاف زی همواره در پی یافتن شکاف و روزنه‌ای برای جاگیری و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند، تاکید کرد: شکاف عمیق جمهوری اسلامی ایران با رژیم اشغالگر قدس، فضای امنی و محلی برای ادامه حیات منافقین به وجود آورد. در حال حاضر نیز شرایط سیاسی به وجود آمده بین ایران و عربستان و اختلافات به وجود آمده فضای تنفسی برای منافقین به وجود آورده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: منافقین به دنبال استفاده از امکاناتی هستند که عربستان به لحاظ لجستیکی در اختیار آنان قرار می‌دهد و عربستانی‌ها هم خواهان دریافت اطلاعات از سوی منافقین هستند، اما به نظر می‌رسد که هم عربستان و هم منافقین دچار اشتباه فاحش به لحاظ سیاسی شده‌اند، چون از نظر ناظران سیاسی، شرط‌بندی روی اسب مرده خطا است.

وی با بیان این‌که در شرایط کنونی منافقین از نظر اقدامات تروریستی در ایران زمینگیر شده‌اند، ابراز کرد: خدمت‌رسانی این سازمان به مخالفان جمهوری اسلامی از طریق دریافت اطلاعات خام از طریق تخلیه تلفنی و پردازش (دستکاری اطلاعات) آن و فروش اطلاعات به سرویس‌های اطلاعاتی که در پی ضربه زدن به ایران هستند و البته این نوع همکاری با تمام پلیدی که در آن وجود دارد، از نظر اعضای سازمان و رهبران آن امری عادی تلقی می‌شود؛ چون سرکرده این فرقه قبلا بصراحت اعلام کرده بود که برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی با شیطان هم معامله خواهد کرد.

تکرار اشتباه صدام

غفاری در عین حال تاکید کرد: منفعتی از این همکاری نصیب عربستان و منافقین نخواهد شد. گرچه عربستانی‌‌ها درصدد القای این موضوع هستند که در رقابت با جمهوری اسلامی ایران توانستند با یک اپوزیسیون که رویکردی تروریستی را پیشه کرده، ارتباط و پیوند برقرار کنند و حتی به گمان خود قصد تاثیرگذاری به لحاظ روانی روی افکار عمومی و مسئولان ایرانی را دارند، اما نکته قابل تامل به این نکته اساسی معطوف می‌شود که فرقه رجوی در بین مردم ایران به عنوان یک جریان غیردموکراتیک، تروریست و ایران‌فروش شهرت دارد و دست‌و پازدن‌های این جریان برای احیای مجدد خود، کاری بیهوده است؛ چون تاریخ مصرف آنها سال‌هاست که تمام شده، از سویی دیگر اقدام عربستان در بهره‌گیری از فرقه رجوی، ادامه همان شیوه تجربه شده صدام حسین است و ای بسا ممکن است که زمامداران عربستانی به همان سرنوشت رئیس جمهوری معدوم عراق دچار شوند.

وی تلقی و برداشت برخی از ناظران سیاسی در مورد اظهار نظر جدید رئیس سابق سازمان استخبارات عربستان درباره سرکرده فرقه منافقین را بی‌اهمیت دانست و تاکید کرد: مسعود رجوی سال‌هاست که مُرده است! رهبر عقیدتی یک فرقه فناتیک در بحرانی‌ترین شرایط (سقوط صدام) پیروانش را تنها گذاشت و غیبش زد. چنین فردی عملا مرده محسوب می‌شود، اگرچه در گوشه‌ای از دنیا نفس بکشد!

ریاض به‌دنبال بهره‌کشی اطلاعاتی از منافقین

به دنبال حضور شاهزاده سعودی در نشست منافقین، سوال اینجاست که هدف دولت عربستان از نزدیکی علنی به منافقین چیست؟ یک مقام آگاه در یکی از نهادهای امنیتی کشور در گفت‌وگو با جام‌جم در این رابطه با اشاره به این‌که کمک‌های مالی عربستان به سازمان منافقین از قبل هم بوده، تصریح کرد: حضور مقامات امنیتی عربستان در تجمع یک گروه تروریستی مثل سازمان منافقین بحث جدیدی است که این ارتباط را به‌صورت شفاف آشکار می‌سازد. وی با بیان این‌که صراحت مقامات عربستانی در بیان پیوندشان با منافقین البته برای آنان سود و ثمری ندارد، گفت: عربستانی‌ها در پی آن هستند که در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران به لجبازی سیاست‌های خود را پیش ببرند، از این‌رو حمایت خود را از این گروه تروریستی به صورت علنی اعلام کردند. این کارشناس با بیان این‌که عربستان در پی بهره‌کشی‌های اطلاعاتی و سیاسی از منافقین است، ابراز کرد: حرفه اصلی سازمان جمع‌آوری اطلاعات و فروش آن است و عربستانی‌ها هم در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها