جنگنده‌های اسرائیلی صبح دیروز سلسله حملاتی را به مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند. این حملات هرچند تلفاتی نداشت، اما هشداری بود نسبت به وقوع دور تازه‌ای از جنگ در این منطقه و نشان می‌داد که صهیونیست‌ها به دنبال یک آتش‌افروزی جدید هستند.
کد خبر: ۹۱۸۵۴۷

به گزارش الجزیره، منابع امنیتی و شاهدان عینی اعلام کردند جنگنده‌های اسرائیلی صبح دیروز یک زمین خالی را در کنار پایگاه نظامی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در شهرک جبالیا در شمال نوار غزه و نیز یک زمین زراعی را در همجواری مقر وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی در شهرک بیت لاهیا در شمال غزه هدف گرفتند. جنگنده‌های اسرائیلی همچنین دو پایگاه وابسته به گردان‌های عزالدین قسام را در محله الزیتون در جنوب غزه بمباران کردند.

این حملات چند ساعت بعد از اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر حمله راکتی از نوار غزه به شهرک سدروت در جنوب اسرائیل صورت گرفت. آویخاری اردعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت:‌ این حمله راکتی خسارت‌هایی را به منازل مسکونی وارد کرد. هنوز هیچ گروه فلسطینی مسئولیت این حمله راکتی را به‌عهده نگرفته است. شبکه المیادین اعلام کرد، پنج اسرائیلی در سدروت در پی این حمله راکتی زخمی شده‌اند.

تدابیر شدید امنیتی در الخلیل

روز گذشته ارتش اشغالگر به طور کامل شهر الخلیل و منطقه اطراف آن را بست. حدود 700 هزار نفر در این منطقه سکونت دارند. پیتر لرنر، سخنگوی ارتش اعلام کرد دو گردان از چتربازان و لشکر گولانی در اطراف این شهر مستقر خواهند شد. این اولین بار در طول دو سال گذشته است که ارتش اسرائیل این استان را در پی عملیات مقاومتی مسدود می‌کند .

در جدیدترین عملیاتی که ظهر جمعه در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری به وقوع پیوست، یک خاخام که گفته می‌شود پسرعموی رئیس موساد اسرائیل بود، به هلاکت رسید و سه نفر دیگر بشدت زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روز جمعه گذشته تعدادی از مبارزان مقاومت، به سمت یک خودروی صهیونیستی در جاده شماره 60 واقع در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «عتنائیل» در اراضی شهرک «سموع» واقع در جنوب شهر الخلیل تیراندازی کردند. این عملیات یک روز پس از آن صورت گرفت که دو عملیات مقاومتی در الخلیل و نتانیا به وقوع پیوست و منجر به هلاکت یک شهرک‌نشین صهیونیست و زخمی شدن سه نفر دیگر شد که حال دو نفر از آنها هم وخیم گزارش شده بود.

به دنبال این عملیات کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد بنیامین نتانیاهو جلسه‌ای را با حضور وزرای کابینه امنیتی برگزار کرده است تا بدون معطلی تصمیماتی علیه مقاومت فلسطین اتخاذ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها