رهبر کره شمالی بعد از جدیدترین آزمایش موشکی:

موشک‌های پیونگ‌ یانگ قابلیت هدف قرار دادن منافع آمریکا را دارد

رهبر کره شمالی بعد از جدیدترین آزمایش موشکی کشورش گفت: موشک‌های آزمایش شده قابلیت هدف قراردادن آمریکا در اقیانوس آرام را دارا است.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۸
موشک‌های پیونگ‌ یانگ قابلیت هدف قرار دادن منافع آمریکا را دارد

به گزارش جام جم آنلاین ، «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام کرد که جدیدترین آزمایش موشکی نشان می‌دهد که «پیونگ‌یانگ» قابلیت حمله به منافع آمریکا را دارد.

به گزارش شبکه «بی بی سی»، کیم بعد از دو آزمایش موشکی کره شمالی که روز چهارشنبه (دیروز) انجام شد و ظاهراً موشک میان‌برد «موسودان» بوده است، چنین سخنانی را مطرح کرد.

آمریکا و کره جنوبی می‌گویند که اولین آزمایش با شکست مواجه شد اما دومین موشک حدود 400 کیلومتر مسافت طی کرده است و به ارتفاع یکهزار کیلومتری رسیده است.

به دنبال این دو آزمایش موشکی، شورای امنیت سازمان ملل یک جلسه فوری برگزار کرد و سخنگوی «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این آزمایش «عمدی بوده است و نقض عمیق تعهدات بین‌المللی کره شمالی بوده است».

خبرگزاری دولتی «کی سی ان ای» کره شمالی گزارش کرد که این آزمایشات موشکی بدون به خطر انداخت کشورهای همسایه، با موفقیت انجام شد.

رهبر کره شمالی که همیشه ناظر آزمایشات موشکی است اعلام کرد که این یک «رخداد بزرگ است» که ظرفیت حمله هسته‌ای کره شمالی را افازیش می‌دهد.

وی در اینباره توضیح داد: «ما به طور قطع قابلیت حمله به شیوه کلی و عملی به آمریکا در صحنه نمایش عملیات اقیانوس آرام را دارا هستیم».

طبق گفته ناظران خارجی، موشک موسودان، بردی معادل 4 هزار کیلومتر دارد و برد آن برای هدف قرار دادن قلمرو آمریکا و پایگاههای نظامی «گوآم» کافی است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها