رهبر کره شمالی بعد از جدیدترین آزمایش موشکی:

موشک‌های پیونگ‌ یانگ قابلیت هدف قرار دادن منافع آمریکا را دارد

وزیر امور خارجه کره شمالی از آمادگی کشورش برای متوقف کردن آزمایش های هسته ای در صورت توقف رزمایش های سالانه آمریکا در کره جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۴۰۱
شروط کره شمالی برای توقف آزمایش های هسته ای

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، «ری سو یانگ» با بیان این مطلب در ادامه گفت: اگر آمریکا رزمایش های سالانه خود در کره جنوبی را متوقف کند ما نیز آزمایش های هسته ای خود را متوقف می کنیم.

این در حالی است که عصر روز گذشته کره شمالی یک موشک را از زیر دریایی های خود پرتاب کرد که این امر نیز منجر به بروز واکنش های جدید گردید.

وزیر امور خارجه کره شمالی در ادامه گفت: اگر ما راه خود را به همین صورت (آزمایش هسته ای و برگزاری رزمایش) ادامه دهیم نتایج ویران کننده ای خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان داشت که این حق طبیعی کره شمالی است که از نیروی بازدارنده هسته ای بهره مند باشد و تحریم های بین المللی نیز نمی توانند جلوی آن را بگیرند.

ری سو یانگ در ادامه با انتقاد از آمریکا گفت: این آمریکا بود که کره شمالی را مجبور کرد تا تسلیحات هسته ای خود را به عنوان یک استراتژی دفاع شخصی توسعه بدهد و تنها راهی که می تواند موجب توقف آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ شود آن است که آمریکا رزمایش های خود در کره جنوبی را پایان بدهد.

در روزهای اخیر خبرهایی در مورد تصمیم کره شمالی برای انجام پنجمین آزمایش هسته ای خود منتشر شده و خبرگزاری رسمی کره جنوبی مدعی شد که دولت سئول با توجه به تحرکات انجام گرفته در سایت هسته ای کره شمالی احتمال می دهد که این کشور در آینده نزدیک در صدد انجام پنجمین آزمایش هسته ای خود باشد.

این خبر در حالی منتشر می شود که پیونگ یانگ قصد دارد در اوایل ماه مه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) نشست حزب حاکم بر کنگره (کارگران) را برگزار کند و قرار است در آن «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی درباره دستاوردهایش در ساخت تسلیحات اتمی به سخنرانی بپردازد.

به گفته مقامات کره جنوبی و همچنین کارشناسان هسته ای، احتمال انجام پنجمین آزمایش اتمی کره شمالی در هفته‌های آینده درپی ناکامی پرتاب موشکی اخیر این کشور قوت گرفته است.

در صورت صحت پیش بینی ها، این دومین آزمایش هسته ای کره شمالی خواهد بود که از شروع سال میلادی جاری انجام می شود. پیونگ یانگ امسال در تاریخ ۶ ژانویه نخستین بمب هیدروژنی خود را با موفقیت آزمایش کرد.

پس از آن کره شمالی به فاصله یک ماه و در تاریخ ۷ فوریه، آزمایش موفق پرتاب ماهواره را پشت سر گذاشت. در نتیجه دو آزمایش اخیر، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های بین المللی را نسبت به دولت پیونگ یانگ افزایش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها