ساعت 4 و 30 دقیقه صبح جمعه، صدای بلندگوی خودروی امدادی، سکوت محله را شکست. مردی از اهالی می‌خواست خانه‌های خود را تخلیه کنند. آنها وقتی به مقابل پنجره آمدند با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شدند. گودالی بزرگ در میان خیابان ایجاد شده بود و شعله‌های آتش از آن زبانه می‌کشید. اهالی تقاطع خیابان‌های کوهسار و یک شهران سریع از خانه‌های خود بیرون آمدند. شعله‌های آتش به یک ساختمان پنج طبقه سرایت کرده بود و نمای آن شعله‌ور بود.
کد خبر: ۹۱۴۳۵۰

دقایقی بعد صدای آژیر خودروهای اورژانس، آتش نشانی و هلال‌احمر سکوت محله‌های اطراف را شکست و به محل انفجار نزدیک شدند عملیات مهار شعله‌های آتش و نجات ساکنان محله سرعت پیدا کرد و پس از حدود دو ساعت شعله‌های آتش مهار شد.

5 نفر مصدوم شدند

اخبار و عکس‌های این حادثه در کانال‌های خبری منتشر می‌شد و هیچ مسئولی در این باره پاسخگو نبود تا این‌که پس از گذشت 330 دقیقه سخنگوی اورژانس تهران در این باره اطلاع‌رسانی کرد و از مجروح شدن پنج نفر در این انفجار خبر داد و گفت: ساعت 4 و 37 دقیقه حادثه انفجار گاز در میدان دوم شهران خیابان یکم اعلام شد. بلافاصله هشت دستگاه آمبولانس به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

حسن عباسی با بیان این‌که حادثه آتش‌سوزی به‌دلیل انفجار گاز رخ داده است، تاکید کرد: پنج‌مصدوم توسط اورژانس به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

5 ساختمان آسیب دید

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر هم دقایقی بعد گفت: بر اثر انفجار خط لوله گاز در شمال غرب تهران پنج ساختمان آسیب دید و یک ساختمان غیرقابل سکونت شد.

مصطفی مرتضوی اظهار کرد: پس از انفجار 21 نیروی امدادی در قابل شش تیم به محل انفجار اعزام شدند.

2 کارگر کشته شدند

در حالی که تلفن‌های ثابت و همراه در منطقه انفجار قطع بود و هیچ دسترسی به نیروهای امدادی در محل حادثه وجود نداشت، عضو شورای شهر تهران با تشریح جزئیات این انفجار گفت: در ساعات ابتدایی صبح جمعه 28 خرداد به‌دلیل فعالیت کارکنان مترو در محدوده تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یکم شهران شاهد انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران بودیم. کارگران در حین حفر تونل مترو باعث شکسته شدن لوله گاز شده و دلیل این اتفاق برخورد بیل مکانیکی با لوله بوده است.

ابوالفضل قناعتی که با میزان مصاحبه کرده بود، با اشاره به کشته شدن دو نفر در حادثه انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران تصریح کرد: در این حادثه علاوه بر راننده بیل مکانیکی یکی دیگر از کارکنان مترو نیز جان خود را از دست داد.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت گاز در قطع بموقع گاز گفت: پس از گذشت 40 دقیقه گاز قطع شده و مشخص نیست اگر زلزله‌ای در تهران رخ دهد مسئولان شرکت گاز قرار است پس از چند دقیقه گاز را قطع کنند.

قطع تلفن 55 هزار نفر

سخنگوی مخابرات نیز اعلام کرد، پس از انفجار شمال غرب تهران به مرکز مخابرات شهید کاظیمان آسیب وارد شد و تلفن 55 هزار نفر از مشترکان تلفن ثابت و همراه در منطقه قطع شد.

مترو نبود

هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت مترو هم در واکنش به این انفجار گفت: تونل مترو 25 متر پایین‌تر از تاسیسات شهری است و این انفجار هیچ ارتباطی با حفاری در مترو نداشت.

50 متر ارتفاع آتش

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران نیز عصر دیروز در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: ارتفاع شعله‌های آتش در محل انفجار به حدود 50 متر می‌رسید و بر اثر آن شاهد فرونشست زمین به عمق 40 متر بودیم. دو آتش‌نشان هم در عملیات مهار آتش مصدوم شدند.

اهالی چه گفتند

یکی از اهالی به جام‌جم گفت: حدود ساعت 4 و 30 دقیقه صبح متوجه صدای انفجار شدم و وقتی به مقابل پنجره آمدم، خیابان شعله‌ور بود. صحنه وحشت‌آوری بود، اعضای خانواده‌ام را بیدار کردم و سریع خانه را ترک کردیم. شعله آتش خیابان را روشن کرده بود و به خاطر گرمای آن آتش‌نشانان نمی‌توانستند به مرکز آن نزدیک بشوند. بر اثر این انفجار به چند خانه و خودرو خسارت وارد شد.

یکی دیگر از ساکنان محل حادثه هم اظهار کرد: ما متوجه صدای انفجار نشدیم و از طریق اخطارها متوجه انفجار شدیم و خانه را ترک کردیم. خط لوله گاز حدود دو ساعت شعله‌ور بود. خدا خیلی به اهالی رحم کرد. این انفجار می‌توانست به یک فاجعه تبدیل شود.

زمین نشست کرد، سیم جرقه زد، گاز ترکید

معاون شهردار تهران هم عصر دیروز درباره علت انفجار گفت: فرونشست زمین و جرقه سیم‌های برق زیر خط لوله باعث انفجار خط انتقال گاز شمال غرب تهران شده است.

سیدجعفر تشکری هاشمی افزود: به احتمال زیاد نشست زمین در طول زمان باعث ایجاد حفره در لوله گاز شده است. این موضوع سبب شده گاز به لایه‌‌های زیرین خاک نشت کرده و بر اثر جرقه ناشی از قطع شدن سیم‌های زیر لوله، انفجار صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها