مرد قاتل که هفت سال قبل دوستش را به قتل رسانده بود، وقتی دید اولیای دم برای قصاص یا بخشش اقدام نمی‌کنند، در نامه‌ای به دادستان خواستار تعیین تکلیف خود شد.
کد خبر: ۹۱۳۶۶۲
قاتل بلاتکلیف با وثیقه آزاد می‌شود

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سال 88 و در پی قتل مرد معتادی در جنوب تهران آغاز شد. ماموران پس از حضور در محل قتل متوجه شدند مرد جوان به نام احمد بر اثر اصابت ضربه چاقو به گردنش به قتل رسیده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد احمد آخرین بار همراه مردی به نام مسعود دیده شده است که مسعود دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.

مسعود درباره انگیزه‌اش گفت: من و احمد با هم دوست بودیم. هر دو مواد مصرف می‌کردیم. چندی قبل من با مراجعه به کمپ ترک اعتیاد، موادمخدر را ترک کردم. دوست داشتم به احمد هم کمک کنم تا مواد را ترک کند. روز حادثه قرار بود همراه هم به کمپ برویم که در میان راه او منصرف شد و قصد بازگشت به خانه را داشت. برای ترساندن او چاقویی از جیبم بیرون آوردم و خواستم دستش را زخمی کنم که ناگهان خم شد و چاقو به شاهرگش اصابت کرد.

متهم به قتل سال 89 در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم و حکم مجازاتش در دیوان‌عالی کشور تائید شد.

با گذشت هفت سال از قتل، خانواده مقتول برای بخشش یا اجرای حکم قصاص اقدامی انجام ندادند. به همین خاطر مسعود در نامه‌ای به دادستان خواستار تعیین تکلیف خود شد. دادستان هم پس از بررسی پرونده، آن را برای اجرای ماده 429 قانون مجازات اسلامی به دادگاه کیفری فرستاد . دیروز جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. مسعود در این جلسه گفت: من قصد کشتن دوستم را نداشتم و می‌خواستم او را از دام اعتیاد نجات دهم. در این مدت خانواده او هیچ اقدامی برای قصاص نکردند. آدرسی هم از آنها وجود ندارد تا خانواده‌ام رضایت بگیرند. پس از دفاعیات قاتل، قضات او را به ده سال زندان از جنبه تعزیر محکوم کردند. مسعود بعد از ده سال می‌تواند با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها