سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از سفر محمدجواد ظریف به نروژ و آلمان خبر داد و گفت: سفر وزیر خارجه در ادامه رایزنی‌های دوره‌ای با مقامات اروپایی پس از اجرای برجام انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۵۵۷

حسین‌ جابری‌انصاری در گفت‌وگو با فارس، آغاز این سفر را امشب و اولین مقصد آن را اسلو، پایتخت نروژ اعلام کرد و افزود: در سفر دو روزه ظریف به اسلو، وی ضمن رایزنی‌های دوجانبه با بورگه برنده، همتای نروژی با دیگر مقامات این کشور، ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی می‌کند.

براساس این گزارش، شرکت در اسلو فروم 2016 و ملاقات‌ با مقامات شرکت‌کننده در این نشست از دیگر برنامه‌های ظریف در سفرش به نروژ است.

سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاون وزیر خارجه و حسین جابری‌انصاری، سخنگوی وزارت خارجه، ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند. با توجه به حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست اسلو فروم، این احتمال وجود دارد که گفت‌وگوهایی بین وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه این نشست انجام شود. سخنگوی وزارت خارجه همچنین عنوان کرد: وزیر خارجه کشورمان پس از اسلو در دیداری عبوری چند ساعته به برلین رفته و با فرانک والتر اشتاین‌مایر، همتای آلمانی خود ابعاد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد گفت‌وگو قرار می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها