چهره ها و نظرها

رقه و موصل قبل از پایان سال 2016 آزاد نمی‌شوند

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید، داعش احتمالا تا پایان دوره ریاست جمهوری فعلی از مامن‌های خود در عراق و سوریه بیرون رانده نمی‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۸

به گزارش پایگاه خبری ورلد بولتن، سوزان رایس در این باره گفت: نمی‌توانم با اطمینان بگویم که این کار در این دوره پایان نخواهد یافت. نمی‌گویم که داعش نابود نخواهد شد بلکه معتقدم تا پایان دوران باراک اوباما محقق نخواهد شد، یعنی بازپس‌گیری رقه و موصل قبل از پایان سال 2016 ممکن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: می‌توانم بگویم ما تا رسیدن به این هدف راه زیادی داریم. تاکنون پیشرفت‌های مداومی در میدان نبرد با داعش به دست آورده‌ایم و بخوبی موصل و رقه را محاصره کرده‌ایم. رایس خاطرنشان کرد: بخشی از کاری که ما اکنون مشغول آن هستیم، ارائه تصویری مشترک درباره گروه‌های درگیر در سوریه است؛ این‌که چه گرو‌ه‌هایی مشروعند و چه گروه‌هایی این چنین نیستند.

آمادگی روسف برای برگزاری انتخابات زودهنگام

رئیس‌جمهور معلق شده برزیل اعلام کرد، اگر از روند استیضاح جان سالم به در ببرد،‌ از مردم می‌خواهد در همه پرسی مربوط به آینده ریاست جمهوری‌اش شرکت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دیلما روسف در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت: اگر سنای برزیل وی را از سمتش برکنار نکند، باز هم از مردم می‌خواهد درباره آینده کاری‌اش در همه‌پرسی شرکت کنند. وی تصریح کرد: ضرورت دارد که مردم در نوعی از همه‌پرسی که به آینده ریاست جمهوری من مربوط می‌شود، شرکت کنند. روسف از 12 می‌سال جاری میلادی به اتهام فساد و رسوایی مالی در حالت تعلیق از سمت ریاست جمهوری به سر می‌برد، اما خودش این اتهامات را رد کرده است.

وکیل عربستانی دست به اعتصاب غذا زد

یک فعال برجسته حقوق ‌بشر عربستانی که در بند رژیم آل‌ سعود به سر‌می‌برد، در اعتراض به سوءرفتار مقام‌های این رژیم دست به اعتصاب غذا زده است.

مرکز حقوق بشر خلیج‌فارس اعلام کرد: ولید ابوالخیر از روز سه‌شنبه دست به اعتصاب غذا زده است. این نهاد حقوق بشری افزود: مدیر زندان به وی اجازه نداده است تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گیرد. آنها همچنین به او اجازه نمی‌دهند غذایی که مناسب با وضعیت وی است، سفارش دهد و جلوی ملاقات ویژه را می‌گیرند و کتاب و روزنامه در دسترس وی قرار نمی‌دهند. مرکز حقوق بشر خلیج‌‌فارس همچنین خواستار آزادی فوری این فعال حقوق بشر شده‌ است. ابوالخیر وکیل است و ریاست نهاد دید‌بان حقوق بشر در عربستان سعودی را به‌ عهده دارد. رژیم آل‌ سعود، ابوالخیر را به تحریک افکار عمومی علیه آل‌ سعود متهم کرده است. دادگاهی در عربستان این فعال حقوق بشر عربستانی را به 15 سال حبس، 15 سال ممنوعیت از سفر بعد از آزاد شدن از زندان و پرداخت 53 هزار دلار جریمه محکوم کرده است. / پرس.تی.وی

هدف از مذاکرات در کویت «وقت‌کشی» است

علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن تأکید کرد که هدف از مذاکرات صلح در کویت وقت‌کشی است و هیات دولت مستعفی یمن مسئول کارشکنی در روند مذاکرات است. رئیس‌جمهور پیشین یمن این سخنان را به مناسبت بیست و ششمین سالروز وحدت یمن ایراد کرد.

علی عبدالله صالح در این اظهارات از سازمان ملل خواست به موفقیت مذاکرات کویت کمک و تحریم‌هایی را علیه کسانی اعمال کند که به کارشکنی در مذاکرات صلح یمن می‌پردازند. وی خواهان مجازات کسانی شد که از قطعنامه 2216 شورای امنیت به عنوان بهانه‌ای برای تعلل ورزیدن و وقت کشی در مذاکرات استفاده می‌کنند؛ چراکه بهانه آنها ضعیف است. اشاره وی به هیات دولت مستعفی یمن است که از هیات صنعا خواسته بود تعهد خود را نسبت به قطعنامه‌ای که مشروعیت عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن را تائید می‌کند، کتبا اعلام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها