نتایج مطالعه جدید چاپ شده در مجله اپیدمیولوژی و بهداشت جامعه نشان می‌دهد بازنشستگی پیش از موعد باعث می‌شود فرد از برخی لذت‌های محیط کار زودتر محروم شود.
کد خبر: ۹۱۲۳۸۰

این تحقیق نشان می‌دهد افرادی که بازنشستگی زودتر از موعد دارند بیشتر در معرض بیماری و مرگ زودرس قرار می‌گیرند. محققان دریافته‌اند بازنشستگان سالمی که در سن بالای 65سالگی یک سال بیشتر کار می‌کنند، 11درصد کمتر در خطر مرگ به هر علتی قرار دارند. حتی در بازنشستگان ناسالم هم به تعویق انداختن بازنشستگی باعث کاهش 9 درصدی خطر مرگ می‌شود.

شاید دور از ذهن به نظر برسد، اما بهتر است برای فرار از مرگ به هر علتی تا انتهای 70 سالگی کار کنید. در اینجا حداقل یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دیرتر بازنشسته می‌شوند، بخصوص آنها که با تصمیم خودشان به کار ادامه می‌دهند، سالم‌تر و شاداب‌ترند. البته شواهد این موضوع به طور کلی شفاف نیست. مطالعه دیگری که توسط محققان آلمانی با عنوان «زمان بازنشستگی، زمانی برای مرگ» انجام شده یکی از معدود مطالعاتی است که نشان می‌دهد افراد سالمی که پیش از 61سالگی بازنشسته می‌شوند ممکن است طول عمر بیشتری نسبت به افرادی که پس از این سن همچنان به کار ادامه می‌دهند، داشته باشند.

مطالعه دیگری که در سوئد انجام شده نشان می‌دهد زنانی که در مشاغل غیریدی زودتر از دیگر همکاران،خود را بازنشسته می‌کنند بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی قرار دارند.

شاید نتایج این تحقیق و تحقیقات مشابه به این دلیل باشد که کار کردن و فعال بودن و نه خود مقوله در استخدام بودن باعث افزایش طول عمر می‌شود. فعال بودن و درگیر شدن در کارهای داوطلبانه قطعا مزایای بسیاری برای بازنشستگان دارد تا این که آنها همچنان در حال استخدام و کار کردن در سنین بالا باشند.

مترجم: آتنا حسن‌آبادی - جام‌جم
منبع: گاردین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها