شمارش معکوس برای تماشای جذاب‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا، فردا شب به صفر می‌رسد؛ فرانسه ـ رومانی. این بازی افتتاحیه پانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا ست؛ دیداری که ساعت 23 و 30 دقیقه فردا شب در شهر سنت دنیس و در ورزشگاه استاد ده فرنس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۳

یورو 2016 یک تفاوت عمده با همه ادوار قبلی دارد. اگر سال 1960 و در اولین دوره این تورنمنت در پاریس فقط چهار تیم حضور داشتند، امسال پاریس و دیگر شهرهای فرانسه میزبان 24 تیم هستند و این برای اولین بار است که تعداد بازی‌های یورو در یک دوره به 51 بازی می‌رسد.

حالا همه بی‌صبرانه منتظرند تا ببینند قهرمان اولین یوروی 24 تیمی کدام کشور است. اولین یوروی چهار تیمی را شوروی سابق در سال 1960 برد. قهرمان اولین یوروی هشت تیمی در سال 1980 آلمان غربی بود و در سال 1996 هم عنوان قهرمانی اولین یوروی 16 تیمی به تیم ملی آلمان رسید. حالا خیلی‌ها از فرانسه میزبان، به عنوان قهرمان جام پانزدهم حرف می‌زنند و خیلی‌ها هم بر این باورند که آلمان، قهرمان جام جهانی 2014، شانس اول قهرمانی در یورو 2016 است. با این حال ادوار گذشته ثابت کرده قهرمانی در یورو حتی از قهرمانی در جام جهانی هم برای مدعیان اروپایی دشوارتر است. این را هواداران فوتبال در ایتالیا و انگلیس بخوبی درک کرده‌اند. ایتالیایی‌ها چهار بار قهرمان جام جهانی شده‌اند؛ اما 48 سال است که جام ملت‌های اروپا را فتح نکرده‌اند. انگلیسی‌ها هم که کلا رنگ فینال یورو را ندیده‌اند.

رضا پورعالی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها