ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست مشترک خبری با الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان با اشاره به روند اوضاع در سوریه گفت: روسیه اجازه نخواهد داد سوریه مانند لیبی و سومالی شود. این درحالی است که کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در سوریه نه‌تنها به این گونه هشدارها توجهی نمی‌کنند بلکه پیوسته به دنبال راه‌حل‌هایی برای حمایت از این گروه‌ها و تخریب بیشتر سوریه هستند. به گونه‌ای که اخیرا در یک اظهار نظر جدید عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی خواستار اعزام نیروهای زمینی به سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم شده است.
کد خبر: ۹۰۸۶۴۸

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین در تازه‌ترین اظهاراتش نسبت به تحولات سوریه گفته است: جنگنده‌های روسیه مواضع تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهند و با ارتش و مردم سوریه کاری ندارند. این اقدام برای ریشه‌کن کردن تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و جهان است.

رئیس جمهوری روسیه با انتقاد از عملکرد آمریکا تصریح کرد: آمریکا به وعده‌ها و تعهدات خود عمل نمی‌کند؛ برای مثال می‌توان به تلاش این کشور برای نصب سامانه‌های موشکی در رومانی و لهستان اشاره کرد که روسیه را تهدید می‌کند.

وی نقش برخی از کشورهای عربی در روند حل بحران سوریه را غیرسازنده توصیف کرد و گفت: با حل بحران سوریه، صلح و آرامش واقعی به منطقه بازمی‌گردد و تهدید تروریسم برای منطقه و جهان از بین می‌رود، اما متاسفانه تعدادی از کشورهای عربی منطقه در این راستا صادقانه گام برنمی‌دارند.

این اظهارات در حالی است که ولادیمیر کوماییدوف، رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه روز شنبه از امکان عملیات فعالانه روسیه علیه گروهک النصره در آینده نزدیک خبر می‌دهد.

ولادیمیر پوتین برای یک دیدار رسمی دو روزه از یونان روز جمعه وارد آتن شد و با الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان دیدار کرد؛ مسکو و آتن در این دیدارها بر گسترش روابط تاکید کردند.

اعزام نیروی زمینی

اظهارات رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر حفظ ثبات در سوریه درحالی منتشر می‌شود که به گفته او کشورهای منطقه‌ای حامی تروریست‌ها همچنان در اندیشه بی‌ثبات کردن سوریه هستند.

روز گذشته ترکیه نیروهای خود را در نزدیکی مرزهای خود در خاک سوریه مستقر کرد. در همین رابطه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان خواستار اعزام نیروی زمینی به سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم شده است.

وزیر خارجه عربستان گفته است: غلبه بر داعش بدون نیروهای زمینی در سوریه ممکن نیست.

وی در این اظهارات یک بار دیگر خواستار برکناری اسد و کمک بیشتر به مخالفان سوری شد. وی در گفت‌وگوی خود با روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» به ایران نیز درباره ساختن یک امپراتوری فارسی تا دریای مدیترانه تاخت و به همین بهانه از ایران خواست بر مسائل داخلی خود تمرکز کرده و با همسایگانش در صلح زندگی کند!

هفته گذشته حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از عادل جبیر خواست به جای تلاش در جهت فریب افکار عمومی و تحریف واقعیت‌ها، فراموش نکند که کشورش هم اینک و در سطح بین‌المللی به عنوان اولین و خطرناک‌ترین حامی تروریسم و گسترش نا امنی در جهان شناخته می‌شود.

گزارش‌های میدانی سوریه نشان می‌دهد درگیری‌ها در اطراف رقه همچنان ادامه دارد. روزهای گذشته همزمان با پیشروی «نیروهای سوریه دموکرات» در شمال شهر رقه، ائتلاف تحت امر آمریکا نیز تعدادی عملیات علیه داعش انجام داد. گفته می‌شود این نیروها پس از سیطره بر پنج روستا در شمال رقه، حدود 60 کیلومتر از محور شمالی به این شهر نزدیک‌ شده‌اند.

منابع خبری می‌گویند هم اکنون جنگ در 60 کیلومتری شهر رقه بدون توقف ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها