حاشیه‌نگاری از آخرین روز مجلس نهم

مواظب باشید صندلی ریاست نشکند!

چهارصد و بیست و هشتمین و آخرین نشست علنی نمایندگان مجلس نهم در صحن پارلمان در حالی روز گذشته برگزار شد که بیشتر وقت جلسه به گرفتن عکس‌های یادگاری توسط نمایندگان سپری شد و مجلس را تبدیل به آتلیه عکاسی کرده بود.
کد خبر: ۹۰۷۷۱۴

به گزارش جام‌جم، در آخرین جلسه مجلس برخی نمایندگان با لباس محلی حاضر شده بودند و عکس یادگاری خود را با معاونان پارلمانی دستگاه‌های دولتی یا نواب رئیس می‌گرفتند. در آغاز جلسه دیروز محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در نطقی نمایندگان مجلس دهم را به پایبندی به اصل ولایت و جمهوریت نظام دعوت کرد و در ادامه از این‌که ممکن بود در دوران ریاستش حقی از کسی ضایع شده باشد، عذرخواهی کرد.

دستور اول دیروز مجلس رسیدگی به طرح گزارش کمیسیون اجتماعی درباره انتصاب افراد در مشاغل حساس بود که این دستور در میان بی‌توجهی و همهمه نمایندگان که مشغول گرفتن عکس یادگاری بودند، به پایان رسید و صدای موافقان و مخالفان طرح بسختی در صحن شنیده می‌شد. این مسأله موجب شد تا ابوترابی‌فرد از نمایندگان بخواهد با رعایت سکوت در جایگاه خود قرار بگیرند، اما با وجود این گرفتن عکس یادگاری ادامه داشت و تعدادی از نمایندگان با حضور در جایگاه هیأت رئیسه ژست‌هایی می‌گرفتند که عکاسان خبری عکس آنها را ثبت کنند. این وضع تا آنجا ادامه یافت که مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه، صحن مجلس را به آتلیه عکاسی تشبیه کرد!

پس از حضور علی لاریجانی در جایگاه ریاست با وجود نظم نسبی، آرامش جلسه چندان ادامه پیدا نکرد و تعدادی از نمایندگان دور ابوترابی و باهنر جمع شدند تا با آنها عکس یادگاری بگیرند که رئیس مجلس خطاب به آنها گفت: آقایان نواب رئیس، عکس‌هایتان خوب شد. شما مثل این‌که شلوغ‌تر از بقیه هستید.

همچنین در ادامه هنگامی که غلامرضا کاتب مشغول قرائت گزارش تفریغ بودجه بود، تعدادی از نمایندگان در جایگاه هیأت رئیسه در اطراف لاریجانی جمع شدند تا با رئیس مجلس هم عکس یادگاری بگیرند.

حضور این تعداد از نمایندگان و افزایش آنها به مرور،‌ صدای علی لاریجانی را درآورد و خطاب به کسانی که در جایگاه هیأت رئیسه تجمع کرده بودند، گفت: مقداری خلوت کنید تا ما هم هوایی بخوریم؛ اجازه بدهید کارمان را بکنیم، که با این تذکر، نمایندگان جایگاه هیأت رئیسه را ترک کردند.

پس از بررسی دستور جلسات، علی لاریجانی در آخرین نطق خود به جایگاه نظام پارلمانی در ساختار سیاسی ایران اشاره کرد و در پایان نیز از رسانه‌ها تشکر کرد. او با لحنی کنایه‌وار خطاب به عکاسان و خبرنگاران گفت: مستمراً مزاحم آنها بودیم یا آنان مزاحم ما بودند. در پایان صحبت‌های لاریجانی، بیشتر نمایندگان در اطراف جایگاه هیأت رئیسه جمع شدند و پرجمعیت‌ترین عکس نمایندگان در داخل صحن ثبت شد. این تجمع نماینده‌ها به حدی زیاد بود که لاریجانی گفت مواظب باشید صندلی ریاست نشکند! لاریجانی پس از این شوخی با نمایندگان، در ساعت 10 و50 دقیقه و خیلی زودتر از معمول پایان آخرین جلسه رسمی مجلس نهم را اعلام و برای نمایندگان آرزوی توفیق کرد. بعد از این سخنان نمایندگان صحن مجلس را ترک کردند تا طبق رسم پایان هر دوره در حیاط مجلس عکس یادگاری بگیرند. با وجود این، تعدادی از نمایندگان همچنان در صحن باقی ماندند و به گرفتن عکس مشغول شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها