زندانی فراری که هفت سال با چهره گریم شده به‌صورت مخفیانه زندگی می‌کرد، در مخفیگاه روستایی خود دستگیر شد. متهم در زمان فرار نیز به کلاهبرداری‌هایش ادامه می‌داد.
کد خبر: ۹۰۵۲۵۸

رسیدگی به این پرونده اوایل سال 87 همزمان با شکایت خانواده‌هایی از مردی به اتهام کلاهبرداری در دستور کار پلیس آگاهی فرودگاه مهر آباد تهران قرار گرفت. با تحقیق از شکات مشخص شد آنها برای مهاجرت یا یافتن کار درکشورهای اروپایی با مردی آشنا شده و هر کدام بابت این سفر 60 تا 65 میلیون تومان پول به او پرداخت کرده‌اند، اما با گذشت دو ماه از واریز پول، مرد کلاهبردار متواری شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی ، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا این که چند ماه بعد او دستگیر شد و در بازجویی پلیسی به کلاهبرداری از شکات اعتراف کردو روانه زندان شد. چند ماه بعد او محاکمه و به رد مال و هفت سال حبس محکوم شد. این درحالی بود که متهم با سپردن وثیقه از زندان بیرون آمده و با اطلاع از رای دادگاه فرار کرد ودیگر به زندان بازنگشت. با فرار مرد زندانی جستجوی پلیس برای دستگیری وی ادامه داشت تا این که با گذشت هفت سال از فرار این زندانی ماموران مخفیگاه او را در یکی از روستاهای اطراف تهران شناسایی کرده و زندانی فراری دستگیر شد.

او با انتقال به دادسرا بازجویی شد و گفت: زمانی که متوجه شدم هفت سال حبس در انتظارم است، تصمیم به فرار گرفتم و زندگی مخفیانه‌ام را شروع کردم. برای این که ردی از خود بر جا نگذارم با چهره گریم شده و گذاشتن کلاه‌گیس در مقابل دیدگان مردم ظاهر می‌شدم و مخفیگاهم خانه‌های روستایی اطراف شهر بود. در مدت فرارم، دوباره کلاهبرداری‌هایم ر ا از سرگرفتم و این بار هم به بهانه این که می‌خواهم مقدمات سفر افراد را برای کار، مهاجرت یا تحصیل در کشورهای اروپایی فراهم کنم مردم را فریب داده و با دریافت مبالغی کلان از آنها کلاهبرداری می‌کردم.

متهم اضافه کرد: برای این که شاکیان به هویت واقعی ام که یک زندانی و کلاهبردار فراری هستم پی نبرند خود را به عناوین و هویت‌های مختلف معرفی می‌کردم و در محل قرار با چهره گریم شده حاضر می‌شدم تا آنها نتوانند چهره‌ام را به خاطر بسپارند. گمان نمی‌کردم بعد از هفت سال فرار از زندان، پلیس مرا دستگیر کند.

با اعتراف زندانی فراری، وی با دستور دادیار اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهر‌آباد تهران برای گذراندن محکومیت خود در حالی به زندان بازگشته است که تحقیقات برای مشخص شدن دیگر کلاهبرداری‌های وی همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها