فرهاد آییش و یاسر خاسب، دو هنرمند موفق از دو نسل تئاتر، عصر شنبه با حضور در جشن اردیبهشت تئاتر چالوس، لحظاتی خاطره‌انگیز را برای اهالی هنر نمایش و مردم این خطه از شمال کشور و استان مازندران رقم زدند.
کد خبر: ۹۰۵۱۸۹
هدیه مرموز آییش و خاسب برای چالوسی‌ها

به گزارش جام‌جم، فرهاد آییش که این روزها دو فیلم «50 کیلو آلبالو» و «یک دزدی عاشقانه» با بازی او اکران می‌شود، با حضور در مراسم گرامیداشت روز جهانی تئاتر در چالوس و شرکت در نشست تخصصی تئاتر، از بازیگری و کار نمایش در شهرستان‌ها صحبت کرد. این بازیگر ضمن ارائه راهکارهایی برای مقابله با مشکلات و کمبود امکانات، اهمیت نفس تئاتر کار کردن و پروسه تمرین‌ها را مهم‌تر از نتیجه، دستاورد و اجرا دانست و گفت: سال‌هایی که در آمریکا تئاتر کار می‌کردم، با گروهی از ایرانیان علاقه‌مندی که سابقه‌ای در تئاتر نداشتند، نمایش «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی را دو سال و نیم تمرین کردیم، اما چون احساس کردم ممکن است کیفیت نهایی کار به دلیل آماده نبودن برخی بازیگران راضی‌کننده نباشد، فقط دو شب نمایش را روی صحنه بردیم، اما به هیچ وجه آن دو سال و نیم تمرین را به دو شب اجرا نمی‌فروشم، چون تئاتر برایم مثل طریقت و عبادت است و باعث می‌شود خودم را پیدا و هستی را درک کنم. به همه علاقه‌مندان جوان تئاتر در شهرستان‌ها هم توصیه می‌کنم فارغ از نتیجه و دستاورد، فقط کار و تمرین کنید و آن شوق و انگیزه تئاتر، مطالعه و تحقیق و پژوهش را با هیچ چیز دیگری عوض نکنید و منتظر اتفاق ویژه‌ای نباشید. کمیت در نهایت باعث کیفیت می‌شود و آن اتفاق خوبی که باید، سرانجام برای شما رخ خواهد داد.

علاقه کاذب به بازیگری

بازیگر نمایش «سقراط» همچنین نسبت به تصورات اشتباه درباره بازیگری هم اشاره کرد و افزود: علاقه کاذب به بازیگری یکی از معضلات جامعه ماست و چه کسان بسیاری که می‌توانستند عمر مفیدشان را صرف کارهای مهمی کنند که مستعد آن هستند، اما زندگی خود را پای سودای بازیگری هدر دادند و افسرده، تلخ و بدبین شدند. از علاقه‌مندان جوان بازیگری می‌خواهم مراقب این امید واهی باشند. خیلی از مشتاقان بازیگری در شهرستان‌ها فکر می‌کنند همه راه‌ها ابتدا به تهران و بعد هم به هالیوود ختم می‌شود، اما واقعا چنین چیزی نیست و بهتر است با آگاهی و اشراف کامل به همه جوانب و دشواری‌های بازیگری، به این حرفه گام گذاشت و به جای رویاپردازی، واقع‌بین بود.

هدیه مرموز

فرهاد آییش پس از این جلسه و پاسخ به پرسش‌های مردم، همراه دیگر حاضران به تماشای نمایش «هدیه مرموز» کار یاسر خاسب نشست. این نمایش به شیوه پانتومیم عروسکی است که داستان تولد تا مرگ یک انسان را روایت می‌کند که با عروسکی از دنیای دیگر ارتباط دارد. خاسب پیشتر این نمایش موفق را در ده کشور دنیا ازجمله آمریکا روی صحنه برده بود.

خواندن پیام روز جهانی تئاتر از سوی مسعود اجدادیان، اجرای پرفورمنس به کارگردانی مسلم خردمند، اجرای قطعات خاطره انگیز موسیقی کلاسیک ایرانی از سوی محمدرضا عموجوادی و کامیار آبیاری، سخنرانی حجت‌الاسلام علی‌اصغر مختاری، رئیس ارشاد چالوس و تجلیل از فعالان تئاتر، از دیگر بخش‌های مراسم روز جهانی تئاتر چالوس بود. در این مراسم که با دبیری محمد روحی برگزار شد، همچنین احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران طی سخنانی، خواستار مساعدت مسئولان شهری چالوس برای احداث مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری در این شهر شد.

گفتنی است، فرهاد آییش پس از این مراسم به سینما جهان نمای چالوس رفت و همراه مردم به تماشای فیلم نشست.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها