مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خبرداد:

بازگشت بزرگترین ناوگان نفتکش دنیا به بازارهای اروپایی

برقراری بیمه نفتکش های خارجی در آبهای کشور

تردد نفتکش های ایرانی در بنادر جهان آزاد شد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه مشکلات مربوط به بیمه نفتکش های ایرانی به طور کامل رفع شده است، گفت: با توجه به اخذ گواهی نامه های معتبر رده بندی بین المللی و نیز رفع کامل تحریم های بیمه ای، محدودیتی برای تردد نفتکش ها در بنادر دنیا وجود ندارد .
کد خبر: ۹۰۴۱۴۷
تردد نفتکش های ایرانی در بنادر جهان آزاد شد

به گزارش جام جم آنلاین،علی اکبر صفایی در گفت وگو با ایرنا درباره رفع تحریم های بیمه ای نفتکش های ایرانی، افزود: با توجه به حل و فصل قطعی مشکل بیمه ای، نفتکش های ایرانی تحت پوشش بیمه های بین المللی قرار گرفته و می توانند در همه بنادر پهلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، دیگر برای نفتکش هایی که مالکیت ایرانی دارند و نیز نفتکش هایی که وارد بنادر ایران می شوند، هیچ مشکل بیمه ای وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه از این پس، نفتکش های ایرانی می توانند به مقصد اروپا بارگیری کنند، ادامه داد: در حال طی روند اخذ بیمه و مذاکره با شرکت های بیمه ای هستیم که با دستیابی به توافق درباره بهترین قیمت و شرایط، قراردادهای بیمه ای را امضا خواهیم کرد.

صفایی به اخذ مجوز از موسسه های رده بندی بین المللی اشاره کرد و گفت: موسسه های رده بندی که گواهینامه های بین المللی را برای کشتی ها صادر می کنند نیز برای نفتکش های ایرانی مجوزهای لازم را صادر کرده اند به گونه ای که تردد نفتکش ها با گواهی نامه های معتبر بین المللی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش به تاثیر تحریم بر فعالیت نفتکش های ایرانی در دوران تحریم اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه تمام مقررات مربوط به حمل و نقل دریایی (شامل ایمنی، محیط زیست و امنیت دریانوردی و کار) بین المللی هستند، تاثیر تحریم ها بر حمل و نقل دریایی بسیار شدید بود.

وی ادامه داد: پس از رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام، تلاش ها برای رفع مشکلات بیمه ای و حل و فصل مسایل مربوط به گواهینامه های بین المللی را آغاز کردیم که در نهایت موفق به رفع همه موانع شدیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه ایران دارای بزرگترین ناوگان نفتکش دنیا است، اضافه کرد: ناوگان نفتکش ایران شامل 70 فروند انواع کشتی است که برای حمل نفت، فراورده های نفتی و گاز به کار گرفته می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها