مجموعه تلویزیونی «چرخِ فلک» به تهیه‌کنندگی مجید مولایی در 15اپیزود برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۸

به گزارش جام‌جم‌؛ این سریال از تولیدات مرکز امور نمایشی است و احتمالا برای پخش در اختیار شبکه سه قرار بگیرد. تصویربرداری آن از اواخر سال گذشته آغاز شده و دو کارگردان ساخت اپیزودهای مختلف آن را به عهده دارند.

بر اساس توضیحات مولایی، فیلمنامه این مجموعه را علیرضا طالب‌زاده نوشته که نگارش فیلمنامه‌هایی چون «در پناه تو»، «دوران سرکشی»، «رقص پرواز»، «صاحبدلان» و «سرزمین کهن» را در کارنامه دارد که همگی از آثار موفق تلویزیون بوده‌اند. همچنین کارگردانی مجموعه «چرخ فلک» را عزیز‌الله حمیدنژاد و بهرام عظیم‌پور به عهده دارند.

تهیه‌کننده «چرخ فلک» درباره این سریال گفت: این مجموعه 15اپیزود دارد و هر کدام از این اپیزودها که در دو قسمت تولید می‌شود به نام شخصیت‌های قصه نامگذاری شده است؛ از آن جمله می‌توان به اپیزودهای «خالد»، «سارا»، «مینا»، «کامران»، «داوود» و «باران» اشاره کرد.

بر اساس توضیحات مولایی، داستان‌های این مجموعه درباره تاثیر اعمال انسان بر زندگی روزمره او ست. وی توضیح داد: در این سریال می‌بینیم که چطور نتیجه هر عملی به خودمان بازمی‌گردد. این مجموعه داستان‌هایی از طبقات مختلف اجتماعی و اقتصادی و شکل ارتباط میان مردم را روایت می‌کند و مثل اغلب فیلمنامه‌های آقای طالب‌زاده، پرلوکیشن است.

حداقل 100 بازیگر

تصویربرداری همه اپیزودهای «چرخ فلک» در استان تهران انجام می‌شود و تعداد زیادی بازیگر در آن حضور دارند.

به گفته مولایی، چیزی حدود صد بازیگر در این مجموعه بازی می‌کنند که برخی از آنها ثابت و برخی دیگر در تعدادی از قسمت‌ها بازی دارند. میلاد کی‌مرام، بهناز جعفری، اندیشه فولادوند، لیلا اوتادی، احسان امانی، فرزانه نشاط‌خواه، علیرضا جعفری و عباس غزالی، مریم بوبانی، مینا جعفرزاده و فتانه ملک‌محمدی از جمله بازیگران ثابت این سریال هستند.

باران آمد

به گفته تهیه‌کننده مجموعه «چرخ فلک» بتازگی تصویربرداری اپیزود «باران» به کارگردانی عزیزالله حمید‌نژاد در تهران آغاز شده است. این اپیزود درباره بانویی به نام «باران» است که هنوز از کابوس‌ها و اتفاقات زندگی گذشته خلاص نشده اما دردسرهای تازه از راه می‌رسند.

آشا محرابی، کیهان ملکی، لیندا کیانی، مجتبی طباطبایی، کیمیا ملایی، بهناز بستان‌دوست، نازنین حدادی و فرج مولایی در این اپیزود بازی دارند.

خالد، سارا، مینا، کامران و دیگران

تعدادی از اپیزودهای این سریال تولید شده و در مجموع تصویربرداری بیش از 80 در صد از این سریال انجام شده است.

از جمله اپیزودهای ساخته شده این مجموعه می‌توان به «خالد» و «سارا» اشاره کرد.

اپیزود «خالد» به کارگردانی بهرام عظیم‌پور ساخته شده و درباره خالد، یک کارگر ساختمانی اهل افغانستان است که پنهانی در رشته پزشکی تحصیل می‌کند. برادرش از افغانستان برای پیدا کردن او به ایران آمده است اما شرایط خالد مثل همیشه نیست. امیرآقایی و حسین سلیمانی در نقش ظهیر و خالد بازی می‌کنند. قاسم زارع، خسرو احمدی، محمودرضا رحیمی، توفان مهردادیان، داوود ذاکری، بهمن ملکی، ستاره حسینی، مهسا هاشمی و مریم امینیان هم از دیگر بازیگران این اپیزود هستند.

اپیزود «سارا» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و با حضور بازیگرانی همچون فتانه ملک‌محمدی، عباس غزالی، مینا جعفرزاده، رها خدایاری، مهسا کاشف، نیلوفرداوری، نکیسا نعمت‌نژاد، محمدرضا زحمتکش، ابوالفضل طهرابی و مریم بوبانی مرحله تولید را پشت سر گذاشته است.

«مینا» اپیزود دیگر این سریال است که مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. در این اپیزود بازیگرانی چون اندیشه فولادوند، بهناز جعفری، مریم بوبانی، فاطمه مرتاضی، لاله صبوری و احسان امانی بازی داشته‌اند. این اپیزود را نیز حمید‌نژاد کارگردانی کرده است.

«کامران» عنوان یکی دیگر از اپیزود‌های مجموعه «چرخ فلک» است که حمید‌نژاد آن را کارگردانی کرده و از جمله بازیگران آن می‌توان به میلاد کی‌مرام، لیلا اوتادی، اندیشه فولادوند، بهناز جعفری، مهوش صبرکن، احسان امانی و فرزانه نشاط‌خواه اشاره کرد.

اپیزود «داوود» نیز به کارگردانی بهرام عظیم‌پور با حضور تعداد زیادی بازیگر از جمله بهناز جعفری، علیرضا جعفری، نوشین مسعودیان، ترلان پروانه، محمد کارت، بهرام ابراهیمی، اندیشه فولادوند، علیرضا استادی، احسان امانی، محمدحسین بلوکات وکامبیز طاهری تولید شده است.

با نقشی متفاوت می‌آیم

عباس غزالی، بازیگر جوان اما گزیده‌کار تلویزیون که تاکنون در نقش‌های متفاوتی ظاهر شده، یکی از بازیگران ثابت مجموعه «چرخ فلک» است.

وی درباره نقشش در این مجموعه گفت: من نقش سهراب را در این مجموعه بازی می‌کنم که فقط می‌توانم بگویم شخصیت متفاوتی است و من تاکنون چنین نقشی بازی نکرده‌ام.

گفتنی است که غزالی در عموم سریال‌هایی که تاکنون بازی کرده، نقش‌های متفاوتی به عهده داشته است که از آن جمله می‌توان به نقشش در سریال «وضعیت سفید» اشاره کرد که مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و همچنین ایفای نقش یک جوان سرکش در سریال «مادرانه» و یک مامور شهربانی عاشق پیشه در سریال «حانیه».

فیلمنامه خوب انگیزه می‌دهد

لاله صبوری از جمله بازیگرانی است که در یکی از اپیزودهای مجموعه «چرخ فلک» بازی دارد. او در اپیزود «مینا» نقش خواهر مینا را به عهده دارد.

صبوری درباره نقشش گفت: من و خانم اندیشه فولادوند نقش دو خواهر را ایفا می‌کنیم که مسئولیت نگهداری از مادرشان را به عهده دارند و بر اثر ماجراهایی به دیدگاهی جدید در این باره می‌رسند. این بازیگر که مدتی است کمتر در تلویزیون دیده می‌شود، با انتقاد از فیلمنامه‌ سریال‌های تلویزیونی گفت: همه ما بازیگران دوست داریم نقش‌های متعدد و متنوع بازی کنیم؛ فیلمنامه خوب به بازیگر انگیزه می‌دهد و هر وقت یک متن خوب مانند «چرخ فلک» پیشنهاد شود، با کمال میل می‌پذیریم اما متاسفانه کمتر پیش می‌آید با فیلمنامه‌های خوبی مواجه شویم.

آذر مهاجر - رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها