تازه‌های تلویزیون جهان

چالش دوگانه تلویزیونی ادریس البا

ادریس البا، قرارداد بازی در مجموعه تلویزیونی «گوریلا» را امضا کرد. وی همزمان با امضای قرارداد همکاری با این پروژه اعلام کرد این روزها بیشتر تمایل دارد در کارهای تلویزیونی بازی کند تا فیلم‌های سینمایی. مجموعه تلویزیونی این بازیگر سیاهپوست، یک کار کوتاه‌مدت خواهد بود که به صورت مینی سریز تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۲

این درام پرتنش اجتماعی در پنج یا شش اپیزود 45 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد. خالق این مجموعه جان ریدلی است.

تماشاگران سینما ریدلی را به خاطر نگارش فیلمنامه درام ضدتبعیض نژادی و اسکاری «12 سال بردگی» می‌شناسند. حال و هوای گوریلا هم چندان از این فیلم سینمایی تحسین شده دور نیست و ماجراهایش در دنیای پرآشوب سیاست رخ می‌دهد.

زمان وقوع ماجراهای مجموعه دهه 70 میلادی است؛ دهه‌ای که از آن به عنوان دوران جنجال‌ها و تنش‌های سیاسی و اجتماعی یاد می‌شود.

در داستان این درام اجتماعی، ادریس البا در نقش مردی اهل خانه و خانواده ظاهر می‌شود که برای خودش مسئولیت‌های اجتماعی هم قائل است. این مرد به دلیل فعالیت‌های سیاسی زندانی می‌شود و پس از آزادی از زندان به جنبش رادیکال دهه 70 شهر لندن می‌پیوندد.

او یک سازمان زیرزمینی و مخفی تشکیل می‌دهد تا با مرکزی به نام «بلک پاور دسک» مبارزه کند. این مرکز که از سوی نهادهای دولتی تاسیس شده، وظیفه دارد با نفوذ بین اهالی رنگین‌پوست شهر، فعالان جنبش مدنی سیاهپوستان را شناسایی کند. هدف اصلی این مرکز، نابود کردن فعالان این جنبش است.

اما مشکل کاراکتر ادریس البا در داستان مجموعه، فقط مبارزه با نیروهای افراطی سفیدپوست نیست. او در خانه خود نیز با همسرش مشکلات زیادی دارد. برخلاف این مرد، همسرش خواهان یک زندگی آرام است و نمی‌خواهد آرامش خود را به واسطه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی شوهر از دست بدهد.

البا کاراکتر خود در گوریلا را شخصیتی با چالش‌های متعدد معرفی می‌کند و می‌گوید: «او باید در جبهه‌های مختلفی مبارزه کند و بجنگد. برای او مبارزه با تحجر و نژادپرستان راحت‌تر از درگیری با همسرش بوده و مخالفت نیروهای افراطی دولتی با جنبش سیاهپوستان قابل درک است، اما نمی‌تواند دیدگاه‌های همسر همرنگ خود را درک کرده و توضیحی برایشان پیدا کند.» جان ریدلی نوشتن بخش اعظم فیلمنامه اپیزودهای مختلف گوریلا را انجام داده و دو قسمت اول و دوم مجموعه را کارگردانی خواهد کرد.

فیلمبرداری مجموعه اواخر فصل تابستان در لوکیشن‌های متفاوت شهر لندن شروع می‌شود. قرار است گوریلا به صورت همزمان در آمریکا و انگلستان روی آنتن برود. شرکت اسکار آتلانتیک که مجموعه را تهیه می‌کند، اعلام کرده برای آنها پخش وسیع گوریلا در آمریکای شمالی اهمیت زیادی دارد.

تازه‌ترین کار سینمایی ادریس البا، صداپیشگی او در فیلم پرفروش ماجراجویانه و فانتزی «کتاب جنگل» است. درام اجتماعی «روز باستیل» او هم این هفته روی پرده سینماهای آمریکا رفت.

منبع: هالیوود ریپورتر

مترجم: کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها