در گفتگو با جام جم آنلاین اعلام شد؛

جزئیات بررسی شکایت از سفارت ایران در 6 کشور / پیگیری وضعیت اموال زنجانی در تاجیکستان

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، در مورد جزییات رسیدگی به پرونده شکایات از برخی سفارت خانه ها در کمیسیون اصل نود گفت: این جلسه با حضور معاون کنسولی و ایرانیان وزارت خارجه،مدیر کل امور مجلس ،رییس اداره بازرسی و کارشناسان اداره حقوقی تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۴
جزئیات بررسی شکایت از سفارت ایران در 6 کشور / پیگیری وضعیت اموال زنجانی در تاجیکستان

مصطفی افضلی فرد در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، در مورد جزییات رسیدگی به پرونده شکایات از برخی سفارت خانه ها در کمیسیون اصل نود گفت: از سفارت قبرس به دلیل عدم همکاری آنها که منجر به فاسد شدن محموله ارسالی تجاری شده بود شکایتی صورت گرفته و مقرر شد پس از ارایه مستندات وزارت خارجه آماده تحویل خسارات شود.

افضلی فرد همچنین به پرونده شکایت کارمند محلی از سفارت ایران در برزیل اشاره کرد و افزود: این فرد ادعا داشت که با توجه به سوء‌قصدی که به وی شده بود حمایتی از سوی سفارتخانه صورت نگرفته بود؛ صحبت هایی در این زمینه در جلسه انجام و مقرر شد پس از ارایه مستندات در صورتی که فرد مدعی حقی داشته باشد خسارتش پرداخت شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم به پرونده دیگری در مورد شکایت از سفارت ایران در تایلند اشاره کرد و اظهار داشت: فردی شکایت کرده بود که سفارت تایلند از وی به عنصر نامطلوب یاد کرده است و به این ترتیب این فرد دچار خساراتی شده است .هر چند که سفارت ایران در تایلند بعد از مدتی اعلام کرد که در مورد این فرد مرتکب استباه شده و وی عنصر نامطلوب نیست اما در هر صورت بنا شد وزارت خارجه ادعای خسارت آن فرد را بررسی کند.

این نماینده مجلس گفت: همچنین به یکی از اعضای سفارت ایران در افغانستان اتهاماتی مبنی بر ارتباط با خطوط هوایی و انحصاری عمل کردن وارد شده بود اما مستندات ارایه شده نشان داد موضوع از اساس اشتباه بوده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود ادامه داد: در این جلسه همچنین به شکایت آقای تاجگردون"رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس" مبنی بر شکایت وی در مورد تضییع اموال خانه ایران و اموالی که توسط بابک زنجانی در تاجیکستان سرمایه گذاری شده بود رسیدگی شد؛ وی نامه ای به معاون اول رییس جمهور در خصوص موضوع اموال و سرمایه گذاری های انجام شده توسط بابک زنجانی که عمده اموال توسط تاجیکستان در حال ضبط است نوشته بودند که رونوشت آن به کمیسیون اصل نود ارایه شده بود.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت خارجه در جلسه اظهار داشتند که هیچ هزینه ای در آنجا نداشته و اگر هزینه ای شده است از سوی ریاست جمهوری بوده و آنها باید پاسخگو باشند.همچنین اعلام شد این تخلفات توسط سفیر قبلی انجام شده که در حال حاضر در حال ساماندهی وضعیت این اموال است.

افضلی فرد گفت: شکایتی نیز از سفارت ایران در اسپانیا در مورد تغییر شاخصه های واردات کالا شده بود که مسئولان مربوطه اعلام کردند این شاخصه ها توسط دولت اسپانیا انجام شده و مربوط به کارشکنی سفارت نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها