رشوه سعودی‌ها به شهردار نیویورک؛ باز هم پای یک زن به میان آمد

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس از دخالت همسر بندر بن سلطان، شاهزاده جنجالی و جاه‌طلب سعودی در حملات 11 سپتامبر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۲۱۱

ایندیپندنت طی گزارشی در ارتباط با بخش 28 صفحه‌ای منتشر نشده گزارش کمیته تحقیق کنگره در مورد حادثه 11 سپتامبر نوشته است: همسر بندر بن سلطان در میان اسامی افرادی است که در این گزارش به آنها اشاره شده و در حادثه تروریستی 11 سپتامبر دخالت داشته‌اند.

جورج بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که این حادثه در زمان وی رخ داد، مدعی شده بود انتشار این 28 صفحه سند می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد، اما چندی است که صفحات محرمانه مربوط به نقش عربستان در حمله 15 سال قبل به برج‌های دوقلوی نیویورک، سر و صدا به راه انداخته است. رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک در زمان وقوع حادثه 11 سپتامبر که اخیرا به صف حامیان انتشار این صفحات محرمانه پیوسته، گفته است که یک شاهزاده سعودی با پرداخت چکی به ارزش ده میلیون دلار سعی داشت او را قانع کند که توجه افکار عمومی را از عربستان در موضوع 11 سپتامبر منحرف کند. استفان لینچ، دموکرات و والتر جونز، جمهوریخواه کنگره، خواهان خروج این اسناد از حالت محرمانه هستند. جونز معتقد است این گزارش، دلیل مخالفت جورج بوش را با افشای اسناد روشن می‌کند و دلیل آن تنها ارتباط دولت بوش با سعودی‌هاست.

باب گراهام، سناتور بازنشسته آمریکایی که ریاست کمیته اطلاعات سنا در زمان تحقیق در مورد این حادثه را به عهده داشته، می‌گوید: «مهم‌ترین موضوع در 11 سپتامبر این است، 19 نفر که عامل این حادثه بودند به تنهایی دست به این کار نزدند و تصور می‌کنم تمام شواهد به حمایت گسترده عربستان ختم می‌شود. از عالی‌ترین سطوح پادشاهی گرفته تا نهادهای خصوصی.»

براساس گزارش ایندیپندنت، حیفا بن سلطان، همسر شاهزاده بندر با شهروندان سعودی در کالیفرنیا ارتباط داشته که این شهروندان با عاملان حملات 11 سپتامبر ارتباط داشته‌اند. حیفا مبالغی را به این طریق به حساب تروریست‌ها واریز کرده است و بانکی هم که همسر بندر برای ارسال پول از آن استفاده کرده، بعدها به دلیل پولشویی جریمه و معلوم شده که این بانک، ارتباطاتی با برخی اعضای سیا داشته و اف.بی.آی متوجه شده که تعدادی از چهره‌های شاخص سعودی ازجمله بندر بن سلطان نیز در این بانک حساب دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها