نشستن یا غیر فعال بودن بیش از چهارساعت سبب کاهش متابولیسم و جمع شدن چربی می‌شود. اگر شغل‌تان طوری است که نیاز به یک «جا»‌نشینی طولانی دارد، شما در قسمت شکم و باسن دچار جمع شدن چربی و اضافه وزن می‌شوید. برای جلوگیری از این حالت، پیاده‌روی بهترین گزینه است. پیاده‌روی سبب قدرت قلب و کاهش وزن می‌شود.چنانچه به درستی پیاده‌روی نکنید، در بلند مدت به بدن‌تان آسیب می‌رسانید.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۲
روش درست پیاده‌روی برای کم کردن وزن

روش صحیح پیاده‌روی

قدم‌های کوتاه: ما ناخودآگاه برای پیمودن مسیر بیشتر، قدم بلند برمی‌داریم که غلط است، زیرا فشار زیادی روی پا و ساق خود وارد می‌کنیم. به جای آن، قدم کوتاه بردارید. می‌توانید سرعت خود را با گذاشتن قدم‌های کوتاه و بیشتر بالا ببرید. به مدت 30 تا 60 دقیقه با سرعت یکسان و قدم‌های کوتاه پیاده‌روی کنید. آیا می‌دانستید صد قدم پیاده‌روی پس از شام برای سلامت خوب است؟

افزایش فاصله: هرچقدر مسیر بیشتری پیاده‌روی کنید، شانس بیشتری برای کاهش وزن دارید. هر روز مسیر کمی را به پیاده‌روی خود اضافه کنید؛ نیم کیلومتردر روز. کم‌کم اضافه کنید تا راحت بتوانید از پس آن بر آیید.

انجام حرکات کششی: قبل از شروع پیاده‌روی، حتما حرکات کششی انجام دهید. حرکات کششی نباید مختص پا باشد، بلکه باید تمام بدن را کشید. با این کار از داشتن درد پس از پیاده‌روی جلوگیری می‌کنید.

دقت برسرعت راه رفتن: شاید تعجب کنید اگر بگوییم سریع راه بروید! برای شروع دقت کنید قرار نیست قدم بزنید، بلکه قرار است پیاده‌روی کنید. بنابراین سرعت‌تان باید به نحوی باشد که بتوانید با نفر همراه‌تان صحبت کنید.

حرکت دادن دیگر اندام: دقت کنید مانند یک ربات راه نروید. اجازه دهید شانه‌ها به‌طور طبیعی حرکت کنند و به دستان‌تان اجازه دهید حرکت و نوسان طبیعی داشته باشند. از انقباض و سفت کردنشان بپرهیزید. آرنج را نزدیک به بدن خود نگه دارید. هنگام راه رفتن به پایین نگاه نکنید. چانه را موازی با زمین حفظ کنید.

نعیمه ظفر

کارشناس ارشد بیومکانیک ورزشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها