بارسلونا و اتلتیکو مادرید شرایط مناسبی ندارند

هراس حذف در کالدرون

یک شب پراسترس دیگر برای هواداران بارسلونا؛ ورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید امشب در حالی پذیرای بارسلوناست که حتی باخت یک بر صفر هم می‌تواند به حذف شاگردان لوئیز انریکه از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بینجامد.
کد خبر: ۸۹۵۲۲۴

پس از آن‌که شب گذشته تکلیف دو تیم راه یافته به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد، امشب دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها با برگزاری دو دیدار حساس در پرتغال و اسپانیا به پایان می‌رسد تا جمع چهار تیم راه یافته به پای فینال مشخص شود. این دو بازی ساعت 23و15دقیقه به‌وقت تهران آغاز می‌شود. اتلتیکومادرید در ورزشگاه ویسنته کالدرون پذیرای بارسلوناست و بنفیکای پرتغال نیز در ورزشگاه لوژ پذیرای بایرن‌مونیخ آلمان است.

بارسلونا در حالی در این دیدار به میدان می‌رود که با وجود چندماه قدرت‌نمایی و شاخ و شانه کشیدن برای رقیبان ریز و درشت اسپانیایی و اروپایی، بدجایی با افت مقطعی مواجه شده است. تیم انریکه روزهای گذشته با شکست در ال کلاسیکو و باخت یک برصفر برابر سوسیه، روزهای پراسترسی را برای هوادارانش رقم زده است.این تیم در دیدار رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر اتلتیکو مادرید به زحمت و با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت تا در دیدار برگشت همچنان کار سختی در پیش‌رو داشته باشد. هر دو گل کاتالان‌ها را در بازی رفت، لوئیز سوارز به ثمر رساند و تک‌گل اتلتیکو مادرید هم به نام فرناندو تورس به ثبت رسید.

اما در دیدار برگشت، تورس غایب خواهد بود و خط دفاع بارسلونا از این حیث نفس راحتی می‌کشد. در مقابل باید دید مثلث MSN پس از افتی چندروزه در این دیدار به خود آمده و بارسلونا را به نیمه نهایی رهنمون خواهند کرد یا ادامه خستگی نیمار، سوارز و مسی به حذف تیم انریکه از لیگ قهرمانان منجرخواهد شد؛ مانند فصل 14-2013 که بازی رفت دو تیم در نیوکمپ به تساوی یک بر یک انجامید و شاگردان دیه‌گو سیمئونه در بازی برگشت با یک گل به برتری رسیدند و به نیمه‌نهایی راه یافتند.

اتلتیکومادرید تاکنون 109 بار از بارسلونا در خانه‌اش میزبانی کرده که از این تعداد 50 برد داشته و بارسلونا 36 بار پیروز شده ‌است.

شاگردان دیه‌گو سیمئونه که در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان در ویسنته کالدرون با نتیجه 2 بر یک مغلوب بنفیکا شدند، در 28 بازی خانگی اخیر خود در رقابت‌های اروپایی فقط دوبار تن به شکست داده‌اند و 23بار با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرده‌اند.

در دیگر بازی امشب، بایرن مونیخ یکی از تیم‌های آماده فوتبال اروپا که در بازی رفت یک بر صفر بر بنفیکا چیره شد در آخرین هفته‌های حضور گواردیولا روی نیمکت خود در پرتغال به میدان می‌رود.

بنفیکا لیسبون در چهار بازی خانگی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان به سه پیروزی دست یافته و شکستی 2بر یک را مقابل اتلتیکومادرید تجربه کرده است. بایرن‌مونیخ، قهرمان پنج دوره لیگ قهرمانان در چهار فصل اخیر همواره به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته است.

دو تیم پیش از این سه بار با هم روبه‌رو شده‌اند که بایرن در تمامی این سه بازی به برتری دست یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها