مدیر کل بودجه و فناوری سازمان زمین‌شناسی گفت: هم‌اکنون چهار میلیارد تن نمک در سطح دریاچه ارومیه وجود داشته و اگر آب شیرین نیز به آن انتقال یابد در ترسیب نمک اتفاقی رخ نمی‌دهد.
کد خبر: ۸۹۴۱۰۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، راضیه لک، در چهارمین نشست تخصصی علوم زمین در ارومیه، اظهار کرد: بی‌شک بهترین زمان احیای دریاچه ارومیه سال‌های 2007 تا 2008 بوده که مقادیر سدیم و کلر در بستر دریاچه ترسیب نشده بود.

وی اظهار کرد: باید هم‌اکنون شوری دریاچه ارومیه را از 35 به حداکثر 25 درصد رساند و در این رابطه از نظر زمین‌شناسی تغییر این شرایط دشوار بوده و تا 20 سال آینده امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: هم‌اکنون چهار میلیارد تن نمک در سطح دریاچه ارومیه وجود داشته و اگر آب شیرین نیز به آن انتقال یابد در ترسیب نمک اتفاقی رخ نمی‌دهد.

لک با اشاره به راهکار احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: اگر اقدامی در زمینه کاهش میزان نمک و شوری دریاچه انجام شود، می‌تواند کمک بزرگی به احیای آن داشته باشد.

مدیر کل بودجه و فناوری سازمان زمین‌شناسی بیان کرد: بی‌شک از دریاچه ارومیه می‌توان استفاده اقتصادی فراوانی کرد در حالی که از آن غافل هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات ناشی از خشکی دریاچه ارومیه اظهار کرد: در این باره نفوذ آب شور به چاه‌های زیرزمینی، برداشت‌های غیراصولی نمک و تشدید ریزگردهای نمکی همگی ناشی از خشکی دریاچه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها