سیدبندی مقدماتی جام‌جهانی اعلام شد

بیم و امیدهای تیم اول آسیا

قرعه‌کشی دور نهایی انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا در حالی سه‌شنبه هفته آینده در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود که با توجه به سیدبندی انجام شده تنها تیمی که شاگردان کی‌روش با آن مواجه نخواهند شد استرالیا خواهد بود زیرا این تیم همراه تیم کشورمان در سید نخست قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۹

به گزارش جام‌جم، صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به دور دوم انتخابی جام‌جهانی که در ادامه نتایج و بازی‌های قابل دفاع این تیم همراه کارلوس کی‌روش در تورنمنت‌های مختلف حاصل شد، حالا با یک پاداش ارزشمند مواجه شده است.

تیم ایران که چند سال است حرف اول را در رنکینگ آسیایی‌ها در فیفا می‌زند، همراه استرالیا و بالاتر از قدرت‌هایی چون ژاپن و کره‌جنوبی در سید نخست قرار گرفت.

تازه‌ترین رده‌بندی فیفا در حالی اعلام شد که در آن تیم ملی ایران با امتیاز ۶۲۷ و دو پله صعود نسبت به ماه گذشته میلادی در رده ۴۲ جهان قرار گرفت؛ موضوعی که در نوع خود ارزشمند و افتخار محسوب می‌شود.

با وجود این به لحاظ رقابت برای صعود به جام‌جهانی 2018 روسیه فعلا تیم ایران فقط به استرالیا نمی‌خورد. زیرا در سید دوم تیم‌های کره‌جنوبی و ژاپن قرار گرفته‌اند و این بدان معناست که قطعا یکی از این دو تیم حریف ایران خواهد شد.

در سید سوم هم تیم‌های عربستان و ازبکستان قرار گرفتند تا یکی از این دو حریف استرالیا و دیگری حریف ایران شود. در سید چهارم امارات و چین قرار دارند و در سید پنجم نیز قطر و عراق و در سید ششم سوریه و تایلند.

این ۱۲ تیم ضمن صعود به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ باید برای صعود به جام‌جهانی در قالب دو گروه شش تیمی در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ با یکدیگر رقابت کنند و در نهایت از هر گروه دو تیم به جام‌جهانی صعود می‌کند و تیم‌های سوم با هم رو در رو و تیم برنده به مصاف نماینده آمریکای جنوبی خواهد رفت.

کی‌روش قرار است هفته آینده برای قرعه‌کشی این رقابت‌ها راهی مالزی شود. تیم ملی اگر در قرعه‌کشی بدشانس باشد و در گروه مرگ قرار گیرد با تیم‌های ژاپن، عربستان، چین، قطر و تایلند همگروه خواهد شد.

هر چند ژاپن و کره‌جنوبی تقریبا در یک سطح هستند، اما همگروهی با عربستان به‌خاطر مسائل سیاسی پیش آمده و رأی AFC مبنی بر این‌که بازی تیم‌های دو کشور باید در کشور ثالث برگزار شود، می‌تواند مشکلات خاص خودش را داشته باشد. در بین کشورهای سید چهار نیز چین و امارات تقریبا همسان هستند، اما بعد مسافت می‌تواند دیدار با چین را مشکل‌‌تر کند. در بین تیم‌های سید شش نیز سوریه و تایلند هر دو برای ایران تیم‌های راحتی هستند، اما بعد مسافت تایلند می‌تواند مشکلات بیشتری را برای تیم ملی ایجاد کند. قطر و عراق هم در سید پنجم تیم‌های قدرتمندی هستند، اما قطر تدارک بهتری دیده است.

سقوط بلژیک

در رده‌بندی ماه آوریل فیفا تیم ملی آرژانتین جای بلژیک را در صدر گرفت.

بلژیک که از نوامبر در صدر رده‌بندی فیفا قرار داشت، به دنبال شکست در آخرین بازی دوستانه خود برابر پرتغال صدر رده‌بندی فیفا را از دست داد. در این رده‌بندی شیلی با دو رده صعود در جایگاه سوم ایستاد. آلمان قهرمان جهان هم با سقوط یک پله‌ای از رده چهارم به مکان پنجم سقوط کرد.

10 تیم برتر جهان:1- آرژانتین 2- بلژیک 3- شیلی 4- کلمبیا 5- آلمان 6- اسپانیا 7- برزیل 8- پرتغال 9- اروگوئه 10- انگلیس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها