چهار مرد که با همدستی دختر یک داروخانه‌دار در شهر یاسوج، محموله‌های داروهای کمیاب بیماران خاص را دزدیده و در بازار آزاد می‌فروختند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۹۲۴۱۶
سارقان داروهای بیماران خاص دستگیر شدند +عکس

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده چندی پیش همزمان با شکایت نماینده حقوقی یک شرکت دارویی در دستور کار پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

وی به پلیس گفت: انبار شرکتمان در حومه شهر اهواز است و چند روز قبل محموله‌ای از آنجا برای شهر یاسوج بارگیری شد. وقتی محموله به یاسوج رسید متوجه شدیم بخشی از آن به سرقت رفته و راننده متوجه آن نشده است.

این موضوع باعث شده علاوه بر ضرر مالی به شرکتمان، اعتبار کاری مان نیز زیرسوال برود.

ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند داروهای سرقت شده کمیاب و مربوط به بیماری‌های خاص بوده است.

در حالی که تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان و کشف داروهای دزدیده‌شده ادامه داشت، مسئولان شرکت دارویی با حضور در پلیس آگاهی این بار اعلام کردند در جریان انبارگردانی متوجه شده‌اند برخی از همان داروهای کمیاب به‌طور ماهرانه‌ای از انبار خارج شده و فاکتوری در این زمینه ثبت نشده است.

پس از این شکایت، ماموران فرضیه داخلی بودن سرقت را مطرح کردند. به‌همین دلیل به تحقیق از کارکنان این شرکت پرداختند، اما مدارکی به دست نیاوردند که نشان دهند کارکنان این شرکت دارویی در این سرقت‌های سریالی نقش داشته‌اند.

جست‌وجو برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این‌که دو هفته پیش ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد دختر جوانی که فرزند صاحب یک داروخانه در شهر یاسوج است، از چند ماه پیش به‌طور گسترده در حال فروش داروهای کمیاب بیماری‌های خاص است. با توجه به این‌که صاحبان داروخانه ‌ها او و پدرش را افرادی مورد اطمینان می‌دانستند، با او معامله کرده و داروهایش را خریده بودند و او هم داروها را به قیمتی پایین‌تر از بازار فروخته بود.

همین سرنخ کافی بود که ماموران به دختر جوان ظنین شوند و او را زیرنظر بگیرند. در مرحله بعدی تحقیقات ماموران متوجه شدند دختر جوان داروهای سرقتی از شرکت دارویی را فروخته است.

با کشف این مدارک دختر جوان دستگیر و با انتقال به پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد بازجویی شد و اعتراف کرد که با سارقان این محموله‌های دارویی همدست بوده است.

وی در اظهاراتش گفت: چند نفر از کارکنان شرکت دارویی محموله‌ها را سرقت کرده و در اختیارم قرار می‌دادند و من با سوءاستفاده از اعتبار پدرم که صاحب یک داروخانه در شهر است، داروها را می‌فروختم.

سرهنگ خداکرم پاکروان، رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: با اعتراف دختر جوان، چهار همدست وی که در سرقت محموله‌های دارویی نقش داشتند نیز تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفتند و دستگیر شدند. این افراد با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها اعتراف کردند با دستکاری فاکتورهای حمل دارو از انبار شر کت هر چقدر دارو می‌خواستند در کامیون‌ها جاسازی و از انبار خارج می‌کردند. سپس با تعقیب کامیون‌های شرکت دارویی و هنگام گذر از سراشیبی‌های تند جاده به کامیون‌ها نزدیک می‌شدند و به‌طور ماهرانه وارد کامیون‌ها شده و بسته‌های دارو را سرقت و فرار می‌کردند.

وی اضافه کرد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد اعضای این باند تاکنون 200 میلیون تومان داروی سرقتی فروخته‌اند.

تحقیقات از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و شناسایی و دستگیری همدستان احتمالی‌شان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها