مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه هیچ پیشنهادی برای افزایش تعرفه آب و فاضلاب در سال 95 از سوی وزارت نیرو ارائه نشده است، گفت: افزایش قیمت آب طبق قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب بر عهده شورای اقتصاد است.
کد خبر: ۸۹۰۷۶۷
پیشنهادی برای افزایش قیمت آب در سال 95 ارائه نشد

به گزارش جام جم آنلاین ، حمیدرضا جانباز در پاسخ به این سوال که وضعیت تعرفه‌های آب و فاضلاب در سال 95 چگونه خواهد بود و آیا وزارت نیرو پیشنهادی برای افزایش قیمت به شورای اقتصاد ارائه کرده است، گفت: افزایش قیمت آب طبق قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب و قوانین بودجه بر عهده شورای اقتصاد است، بنابراین هنوز پیشنهادی برای افزایش قیمت آب برای سال 95 ارائه نشده است.

وی افزود: متأسفانه فاصله متوسط قیمت تمام شده آب با متوسط تعرفه آب در کشور حدود 50 درصد است به طوری که اگر متوسط قیمت تمام شده آب در کشور هزار تومان باشد قیمت تعرفه‌ای فروش آب به مشترکان حدود 500 تومان است.

جانباز با تأکید بر اینکه قیمت تمام شده آب از تعرفه‌ها دریافت نمی‌شود و این چالش بزرگی برای وزارت نیرو است، گفت: در حال حاضر آب به طور متوسط 50 درصد ارزان‌تر به فروش می‌رسد و این باعث می‌شود تا موضوع تعمیر و نگهداری ،تعمیرات پیشگیرانه و مباحث مربوط به بهره‌برداری که در تمام شرکت‌های خدماتی دنیا از محل تعرفه‌ها برقرار و تأمین می‌شود، در ایران دچار خلاء باشد و چالش اساسی برای وزارت نیرو و شرکت‌های آبفا ایجاد کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها