روحانی در سمینار بین‌المللی محیط زیست، دین و فرهنگ:

اگر ایران نبود؛ دمشق و بغداد به دست داعش اداره می شد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در سومین همایش ملی بزرگداشت روز شهید، شهیدان را قدرت و سرمایه اجتماعی بزرگ کشور دانست و تاکید کرد: ما همه یک هدف واحد را دنبال می‌کنیم و باید دنبال کنیم؛ شهدا گفتند اگر در کنار شما یک مسلمان دیگر در خطر نابودی بود یا حرم اهل بیت در خطر بود از آنها حفاظت کنید. در اوایل حمله داعش به حرم ائمه در عراق گفتم که حرم ائمه خط قرمز ماست و کسی حق تجاوز به حرم ائمه را ندارد.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۶

به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: شهیدان راه دین را به ما آموختند، راه ایثار و فداکاری را آموختند و راه حفاظت از کیان کشور را آموختند و آموختند که چگونه در کنار رهبری و مسئولان باشیم و با وحدت و یگانگی، ایران پرافتخاری در منطقه و جهان بسازیم. روحانی با بیان این‌که جوانان ما نشان دادند که از اسلام، کشور و حرم اهل بیت دفاع می‌کنند، گفت: ما به جوانان عزیزمان، به خانواده عزیز و بزرگوار شهدا افتخار می‌کنیم در هر مقطعی که لازم باشد برای دفاع از اسلام و اهل بیت پا به رکاب هستند. وی افزود: ما تابع دین هستیم و از رهبری، خاندان رسالت و خط خاندان رسالت حمایت می‌کنیم و به دنبال وحدت و اتحاد در جهان اسلام هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که درس زندگی را باید از جانبازان و شهدا یاد گرفت، ادامه داد: در جامعه ما چه خبر است، چرا به هم تهمت می‌زنیم، دروغ می‌گوییم و چرا فضای برادری و وحدت در جامعه به‌وجود نمی‌آوریم و فکر خود و حزب خود هستیم، چرا به فکر کشور نیستیم و به فکر عظمت کشور نیستیم. به دلیل آن است که این دولت در این زمان یک کار بزرگی را خودش نه که ملت انجام داده‌اند و دولت در کنار آنها قرار گرفته است، اما برخی با تنگ‌نظری عظمت ملت را نمی‌توانند ببینند. وی ادامه داد: چرا می‌گوییم این حزب یا گروه پیروز شده، همه ما برادر هستیم و عضو یک ملت که باید در هر کجا به ملت خدمت کنیم و باید درس ایثار را از خانواده‌های شهدا یاد بگیریم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، 22 بهمن و 17 شهریور برای این بود که ما می‌خواهیم در جامعه خود نور هدایت اسلام را ببینیم، انقلاب برای اخلاق و برادری و وحدت ملی بود و این بود که ادب خلق شود. انقلابی بودن به معنای مطیع خداوند بودن است. روحانی با انتقاد از برخی روزنامه‌ها گفت: برخی از روزنامه‌ها به فحش‌نامه تبدیل شده‌اند و زمانی که آن را باز می‌کنیم باید ببینیم که کجا و به چه کسی فحش داده‌اند؟ آیا این شد اسلام؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها