1200 حافظ کل قرآن کریم موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و قاریانی از کشورهای بنگلادش، پاکستان، اندونزی، هندوستان و افغانستان در روستای ماهفرخان استهبان در استان فارس گردهم آمدند.
کد خبر: ۸۸۶۷۲۷

به گزارش ایرنا، مدیر موسسه بیت‌الاحزان عصر پنجشنبه در این گردهمایی هدف از این برنامه را هم‌افزایی و ایجاد نشاط و همدلی بین حافظان کل قرآن کریم و تصمیم‌گیری به منظور گسترش فعالیت‌های قرانی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی افزود: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب در پرورش ده میلیون حافظ کل قرآن، این موسسه طی 19سال توانسته با ایجاد 150 شعبه و مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن در 12 استان کشور، 1200 حافظ کل و بیش از 20 هزار حافظ جزء‌های قرآن کریم را تربیت کند.

حجت‌الاسلام شاهسونی ضمن برشمردن آیات و احادیثی پیرامون اهمیت حفظ قرآن عنوان کرد: حافظ قرآن کریم باید ترویج‌دهنده مفاهیم این کتاب آسمانی در جامعه باشد.

او گفت: اگر ما ایرانیان بیشتر به سمت قرآن کریم بیاییم همه‌چیز خواهیم داشت و در نتیجه با داشتن ایمانی راسخ‌تر بدون شک می‌توانیم با رفع مشکلات پیش‌رو به ساختن کشوری آبادتر کمک کنیم.

براساس این گزارش مسابقات بین نفرات برتر مدارس شبانه‌روزی موسسه بیت‌الاحزان، خواندن مرثیه‌ای در وصف حضرت زهرا (س)، شعرخوانی یکی از حافظان قرآن و تجلیل از دو قاری برجسته کشورمان از جمله برنامه‌های این گردهمایی در روز نخست بود.

همچنین در این گردهمایی آیت‌الله سیدمحمد فقیه، یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در استان فارس و ائمه جمعه شهرستان‌های استهبان و خرم بید نیز پیرامون اهمیت و ضرورت برگزاری چنین گردهمایی‌هایی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی سخنرانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها