مجید مجیدی: سطح آثار استعدادهای جوان شگفت‌انگیز است

نمایش 228 فیلم در جشنواره فیلم 100

در دهمین دوره جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای 121 فیلم به بخش مسابقه ملی و 107 اثر هم به بخش خارج از مسابقه و اکران راه پیدا کردند.
کد خبر: ۸۸۵۷۷۵

در این حال مجید مجیدی، رئیس هیأت داوران جشنواره سطح فیلم‌های این دوره را شگفت‌انگیز توصیف کرد و از زمینه چینی برای ظهور استعدادهای سینمایی خبر داد.

به گزارش جام‌جم، روز گذشته نشست رسانه‌ای دهمین دوره جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای حوزه هنری برگزار شد که در آن علی قربانی، دبیر جشنواره با اشاره به برگزاری ادوار قبلی این رویداد بیان کرد: برای گذر از مرحله تثبیت، زحمات بسیاری کشیده شد و همکاران حوزه هنری استان تهران با برگزاری مستمر و حرفه‌ای جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای، کمک کردند که این جشنواره در بین فیلمسازان جای خود را باز کند و امروز دیگر کسی از اصطلاح فیلم کوتاه کوتاه استفاده نمی‌کند و اغلب فیلمسازان می‌گویند فیلمی 100 ثانیه‌ای ساخته‌ام.

او ادامه داد: جشنواره امسال در دو بخش اصلی و بین‌الملل برگزار می‌شود که هر بخش شامل بخش‌های مجزای داستانی، مستند و انیمیشن است. در بخش سینمای اخلاق نیز از میان فیلمسازان و هنرمندانی که در طول سال‌های 93 و 94 به فیلم‌های بلند با مضامین اخلاقی توجه داشته‌اند و با فعالیت‌هایشان اشاعه اخلاق کرده‌اند، از سه هنرمند با اهدای جوایز تقدیر می‌کنیم.

مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری با بیان این‌که در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در مجموع 1678 اثر از سوی 981 هنرمند در سامانه به ثبت رسیده است، عنوان کرد: از این تعداد آثار، 121 فیلم به بخش مسابقه ملی و 107 اثر هم به بخش خارج از مسابقه و اکران راه پیدا کردند. قربانی از پردیس سینمایی آزادی به‌عنوان میزبان این جشنواره یاد کرد و گفت: سه کارگاه ایده‌پردازی تا تولید در طول روزهای برگزاری جشنواره خواهیم داشت.

بهنام بهادری، دبیر کمیته بین‌الملل جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای هم در این نشست گفت: پس از تحقیقاتی که انجام دادیم، متوجه شدیم سه جشنواره ثانیه‌ای فیلم در دنیا فعال هستند. جشنواره 100 ثانیه‌ای بوستون و دو جشنواره 60 ثانیه‌ای پاکستان و 60 ثانیه‌ای دانمارک، که هر سه چند سال پس از شکل‌گیری جشنواره فیلم 100 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گفته بهادری، در بخش بین‌الملل 710 فیلم 100 ثانیه‌ای از 50 کشور ارسال شده است. آثار جشنواره‌ فیلم‌های 100 ثانیه‌ای بوستون، ویدئو میکر ایتالیا، استارت باکو و ازمیر ترکیه نیز در این دوره جشنواره فیلم 100 حضور خواهند داشت.

مجید مجیدی، رئیس هیأت داوران دهمین جشنواره بین الملی فیلم ١٠٠ در جلسه جمع‌بندی داوری و در دیدار با دبیر این جشنواره با ابراز خرسندی از سطح قابل‌قبول فیلم‌های این دوره از جشنواره گفت: بسیار مایلم طی جلسه‌ای با حضور فیلمسازان جوان زمینه همکاری با این استعدادهای نوظهور سینمای ایران را فراهم کنم.

کارگردان فیلم «محمد رسول الله» همچنین نقش دستگاه‌های مختلف را در ترویج سینمای اخلاق و تولیدات ١٠٠ ثانیه‌ای بسیار مهم خواند و از رسانه ملی خواست با پخش مناسب و ادامه دار این فیلم‌ها، سازمان‌ها و نهادها را برای سرمایه‌گذاری در فیلم‌هایی که با موضوعات آنها و در زمینه ترویج اخلاق تولید می‌شوند، ترغیب کند. مراسم افتتاحیه این رویداد روز سه‌شنبه 11 اسفند در پردیس سینما بهمن شهر سنندج برگزار می‌شود و نمایش آثار هم در روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند در پردیس سینمایی آزادی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها