هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس

منچستریونایتد برنده جدال سنتی

قرعه مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا با قراردادن دو تیم منچستریونایتد و لیورپول مقابل یکدیگر، یک اتفاق تاریخی را رقم زد. این دو تیم مطرح فوتبال جزیره بعد از 122 سال برای نخستین‌بار در یک جدال اروپایی به مصاف هم می‌روند.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۵

اولین رویارویی دو تیم منچستریونایتد و لیورپول به سال 1896 برمی‌گردد که در این مدت بیش از ده نسل از هواداران دو تیم شاهد 194 بازی مختلف از آنها در مقابل هم بودند؛ دیدارهایی که 64 بار با پیروزی لیورپول و 79 بار با پیروزی منچستریونایتد همراه بوده است، اما این‌بار جنس بازی این دو تیم با همه بازی‌های قبلی فرق دارد.

منچستریونایتد و لیورپول که تاکنون در همه رده‌های لیگ‌های داخلی از دسته دوم، دسته اول، لیگ برتر، جام‌حذفی، جام اتحادیه، سوپرجام یا همان جام خیریه با هم روبه‌رو شده‌اند در تاریخ دیدارهای رودررو حتی یک تقابل اروپایی نداشتند و حالا وقت آن است که در دو دیدار رفت و برگشتی که در روزهای 20 و 27 اسفند برگزار می‌شود، در حساس‌ترین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا به مصاف هم بروند. گفتنی است که امسال برای اولین‌بار قهرمان لیگ اروپا به‌صورت مستقیم به رقابت‌های فصل آینده لیگ اروپا صعود خواهد کرد.

برنامه کامل دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا در زیر آمده است.

لیورپول انگلیس ـ منچستریونایتد انگلیس، شاختاردونتسک اوکراین ـ اندرلخت بلژیک، بازل سوئیس ـ سویا اسپانیا، ویارئال اسپانیا ـ لورکوزن آلمان، اتلتیک بیلبائو اسپانیا ـ والنسیا اسپانیا، اسپارتاپراگ جمهوری چک ـ لاتزیو ایتالیا، دورتموند آلمان ـ تاتنهام انگلیس، فنرباغچه ترکیه ـ براگا پرتغال.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها