بحران سوریه؛آتش‌بس پایدار یا شکننده

پس از مدت‌ها مذاکره از امروز قرار است در سوریه آتش‌بس اجرا شود. پیش از آن روسیه و آمریکا قطعنامه‌ای را دراین باره به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند. «رافائل رامیرس»، نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد شورای امنیت دیروز قطعنامه پیشنهادی روسیه و آمریکا را در نشستی غیرعلنی بررسی کرد. مقامات مسکو و دمشق می‌گویند آتش‌بس شامل مناطقی نمی‌شود که تحت تصرف گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره قرار دارد بنابراین حمله به گروه‌های تروریستی به رغم آتش‌بس ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۴۸۱۶

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در سخنانی گفته است با قاطعیت مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه را ادامه می‌دهیم. وی تاکید کرد : توقف عملیات نظامی در روسیه شامل گروه‌های تروریستی نمی‌شود و امیدواریم که آمریکا نیز بر ضرورت ادامه مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی بعد از توقف عملیات نظامی در سوریه واقف باشد. بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه نیز توافق روسیه و آمریکا را گام مهمی در راستای حل سیاسی بحران سوریه قلمداد کرد.

از سوی دیگر منابع سوری از موافقت بیشتر گروه‌های مخالف سوریه از جمله ارتش آزاد و گروه‌های مسلح وابسته به ائتلاف مخالفان با آتش‌بس خبر دادند.

به گفته هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان، حدود صد گروه از مخالفان پایبندی خود را به آتش‌بس در سوریه اعلام کرده‌اند.

اعلام آتش‌بس در سوریه درحالی است که همچنان ارتش سوریه به پیشروی‌های خود در حومه حلب ادامه می‌دهد. به گزارش شبکه المیادین، ارتش سوریه مناطقی در جنوب این استان و مسیر حلب ـ خناصر را در دست گرفت و ده‌ها تروریست را از پای درآورد.خبرنگار المیادین در حومه حلب نیز اعلام کرد که ارتش سوریه کنترل مسیر حلب ـ خناصر را به طورکامل در دست گرفت. بر اساس بر آورد تحلیلگران ارتش سوریه در صدد آزاد سازی تنها راهی است که شهر حلب را به مرکز و غرب سوریه پیوند می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها