نگاه ویژه

یک تیم کامل

وقتی یک تیم تا فینال با این اقتدار بالا می‌آید، معنایش این است که فارغ از قرعه پیش رو، از تمام فاکتورهای لازم برای قهرمانی برخوردار است.
کد خبر: ۸۸۳۳۶۳

من مشخصه تیم ملی فوتسال را از خودگذشتگی، انسجام و فداکاری ملی‌پوشان می‌دانم و معتقدم این تیم دیگر به یک بازیکن خاص متکی نیست و اگر ستاره‌ای غایب باشد، خلأ نبود او به هیچ وجه احساس نمی‌شود. اگر این تیم مطابق انتظار نتایج خوبی گرفته، به دلیل بازیکنان توانمند بسیاری است که در همه پست‌ها در اختیار دارد. وجود این همه بازیکن خوب در تیم ملی، در وهله اول حاصل لیگ خوب و باکیفیت فوتسال است؛ لیگی که به محل کشف استعدادهای فوتسال بدل شده و انگیزه همه بازیکنان را بالا برده است. همین موضوع دست مربیان را برای انتخاب یک تیم ملی قوی باز گذاشته است. من همیشه گفته‌ام به ازای 14 نفری که در تیم ملی هستند، 14 بازیکن هم در خارج از اردوی تیم ملی هستند که می‌توانند جای نفرات اصلی را به خوبی پر کنند.

البته از عملکرد خوب کادر فنی در این رقابت‌ها نباید غافل شد. ناظم‌الشریعه و دستیارانش ثابت کردند اگر من سه سال از عملکرد فنی خسوس کاندلاس انتقاد می‌کردم، بی‌دلیل نبود. امروز ثابت شد که یک مربی ایرانی می‌تواند عملکرد به‌مراتب بهتری از یک مربی خارجی داشته باشد. البته من نمی‌خواهم زحمات کاندلاس را زیر سوال ببرم. بالاخره او هم تغییر نسل داد و بازیکنان جدیدی را به ترکیب تیم ملی اضافه کرد، اما واقعیت این است که مربی ایرانی تعامل و شناخت بهتری با بازیکنان دارد و بهتر می‌تواند از توان فنی آنها در زمین استفاده کند. من همیشه گفته‌ام اگر قرار است مربی خارجی بیاید در تیم ملی باید از سطح فوتسال ما بالاتر باشد، نه پایین‌تر؛ مربیانی مثل لوزانو، لوزنسه، لوپز، هرمان. در غیر این‌صورت مربی خارجی نمی‌تواند چیزی به این فوتسال اضافه کند. برخلاف آنهایی که می‌گویند جای وحید شمسایی در این تیم خالی است، من معتقدم در حال حاضر جوان‌های خوبی در ترکیب تیم ملی حضور دارند که سال‌ها میادین بین‌المللی دیده‌اند و باتجربه هستند. تقریبا 70 درصد این تیم در چهار سال گذشته در تیم ملی حضور داشتند و حالا وقت آن است که بار دیگر فوتسال ایران را بر بلندای آسیا بنشانند. به عنوان کسی که سابقه ده دوره حضور در جام ملت‌ها را دارم، معتقدم زور ازبکستان در بازی فینال به تیم ما نمی‌رسد. ازبک‌ها همیشه با اختلاف به ایران باخته‌اند، امسال هم به لحاظ فنی به هیچ وجه قابل مقایسه با تیم ما نیستند.

وحید شمسایی

آقای گل فوتسال جهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها