مرد افغان برای موافقت با ازدواج دخترش و پسر خواستگار، یک دست و پای پسر جوان را به عنوان مهریه تعیین کرد.
کد خبر: ۸۸۰۰۵۴

به گزارش جام‌جم، سوم بهمن امسال مرد میانسالی با مراجعه به دادسرای امور جنایی در شکایتی از فرار دخترش ملیحه با پسر جوانی خبر داد و مدعی شد: پنج سال قبل از افغانستان برای کار به تهران آمدم. بعد از مدتی دختر 26 ساله‌ام با پسر جوانی که او نیز اهل افغانستان است آشنا شد و عبدالله به خواستگاری دخترم آمد. چون او کار مناسبی نداشت با ازدواج آنها مخالفت کردم و اجازه ندادم پسر 30 ساله دامادم شود. دو روز قبل ملیحه و خواهرش از خانه خارج شدند و خبری از آنها ندارم. احتمال می‌دهم پسر جوان از دخترانم خبر داشته باشد.

با اظهارات مرد افغان تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه پسر جوان آغاز شد و روز شنبه ماموران خانه دوست او را در منطقه کهریزک شناسایی کردند. با دستگیری پسر صاحبخانه و عبدالله، دو دختر افغان نیز تحویل پدرشان شدند. روز گذشته با انتقال دو متهم و دختران جوان به دادسرای امور جنایی تحقیقات از آنها آغاز شد.

ملیحه در بازجویی‌ها با رد ادعاهای پدرش گفت: من چند ماه است با عبدالله آشنا هستم و به او علاقه داشتم. بعد از مخالفت پدرم تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم. خواهر کوچک‌ترم که از دست تعصب پدرم به ستوه آمده بود نیز با من فرار کرد. بعد از فرار به خانه دوست عبدالله رفتیم و من به عقد پسر مورد علاقه‌ام درآمدم.

پسر افغان نیز در بازجویی‌ها گفت: من عاشق ملیحه بودم، اما پدرش با ازدواج ما مخالف بود و همیشه با شرط‌های عجیب مثل گرو گذاشتن جانم می‌خواست من را از ازدواج با دخترش منصرف کند. بعد از مخالفت‌های مرد میانسال موضوع فرار را به ملیحه گفتم و او نیز قبول کرد با من فرار کند و مخفیانه ازدواج کنیم. در ادامه پدر ملیحه گفت، فقط به یک شرط پسر جوان را می‌بخشد و با ازدواج آنها موافقت می‌کند؛ این دو باید از هم جدا شوند و پس از طلاق در صورتی که پسر جوان یک دست و پایش را مهر ملیحه کند با ازدواج آنها موافقت می‌کند.

بازپرس پرونده دو پسر جوان را از اتهام آدم‌ربایی تبرئه کرد و از پدر دختر جوان خواست از این خواسته صرف‌نظر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها