فرهنگ واژگان

Host: در لغت به معنای میزبان است و در شرایط مختلف در علوم رایانه توضیحات مختلفی را با خود به همراه دارد.
کد خبر: ۸۷۷۰۳۲

1ـ سیستمی رایانه‌ای را که از راه دور توسط یک کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد، رایانه میزبان یا رایانه‌هاست می‌گویند. این اصطلاح مربوط به زمانی است که دو رایانه توسط مودم یا خطوط تلفنی با یکدیگر ارتباط داشته باشند که در این شرایط رایانه‌ای که اطلاعات را در خود جای داده «‌هاست» نام دارد و رایانه‌ای که کاربر از آن استفاده می‌کند، ترمینال راه دور نامگذاری می‌شود.

2ـ رایانه‌ای را که به شبکه TCP/IP متصل بوده و از ارتباط اینترنتی بهره‌مند است و یک آی‌پی منحصر به‌فرد دارد ، هاست می‌گویند.

3ـ ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه یک سرویس رایانه‌ای را هاست کردن یا میزبانی می‌گویند. به‌عنوان مثال شرکت‌های بسیاری وجود دارند که فایل‌ها، برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی وب‌سرورها را برای شرکت‌های دیگر یا اشخاص حقیقی میزبانی می‌کنند.

Roaming

در شبکه‌های بی‌سیم، رومینگ به توانایی جابه‌جایی از محدوده پوشش‌دهی یک نقطه اتصال به محدوده تحت پوشش نقطه اتصال دیگر بدون ایجاد وقفه در خدمات دریافتی یا قطع ارتباط گفته می‌شود.

رومینگ در شبکه‌های تلفن همراه این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در دیگر کشورها و مناطق خارج از محدوده پوشش‌دهی اپراتور اصلی تلفن همراه خود، بدون نیاز به تعویض سیمکارت به سرویس‌هایی همچون مکالمه یا دیتا دسترسی داشته باشند. تنها نکته‌ای که ‌باید هنگام استفاده از رومینگ به آن توجه شود، هزینه استفاده از این خدمات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها