برنامه 90 در حالی پس از دو هفته استراحت با محور بررسی ناکامی تیم فوتبال امید روی آنتن رفت که بیش از 60 درصد شرکت‌کنندگان ضعف عملکرد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را دلیل ناکامی این تیم دانستند.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۷

به گزارش جام‌جم، تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر مجالی بود تا برنامه 90 دو هفته‌ به تعطیلات زمستانی برود با این حال ناکامی تیم امید در راهیابی به بازی‌های المپیک باعث شد، دوشنبه شب دوباره این برنامه روی آنتن بیاید. در این برنامه دلیل ناکامی تیم امید در قالب چهارگزینه به نظرسنجی گذاشته شد، نظرسنجی که با شرکت بیش از یک میلیون نفر به کار خود پایان داد و سوءمدیریت وزارت ورزش و فدراسیون با 4/60 درصد به عنوان دلیل ناکامی تیم امید از سوی مردم معرفی شد و پس از آن عملکرد کادرفنی با 1/23 درصد، عدم تعامل تیم‌های بزرگسالان و امید با ۱۰ درصد و عملکرد ضعیف بازیکنان با 5/6 درصد آرا در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

عادل فروسی‌پور مجری برنامه، دلیل نبود نام کمیته ملی المپیک را در بین گزینه‌های نظرسنجی عدم دخالت این کمیته در تیم امید دانست و گفت: کمیته المپیک در این ماجرا دخالت داده نشد.

این در حالی بود که این برنامه با حضور مجید جلالی و مجید جهانپور به نقد عملکرد کادر فنی پرداخت و محمد خاکپور نیز در مقام دفاع از عملکردش در این برنامه حضور یافت.

خاکپور با عذرخواهی دوباره از مردم بابت ناکامی تیم امید در ریشه‌یابی این شکست گفت: 40 سال کاری را انجام دادیم و نتوانستیم به المپیک برسیم و امسال هم همان کار را تکرار کردیم. خودمان را با لیگ خودمان مقایسه می‌کنیم و توان بازی دو روز در میان را نداریم. من از سازمان لیگ درخواست داشتم که یا لیگ را تعطیل کند یا بازیکنان تیم امید را در اختیار ما قرار دهد. من فقط در کل این مدت ۹۳ روز بازیکنانم را در اختیار داشتم و در هیچ‌کدام از اردوها تیم من کامل نبود.

وی درباره تغییر مداوم ترکیب تیم امید در بازی‌ها افزود: ژاپن در بازی دوم نسبت به بازی اولش 6 تغییر داشت. در بازی سوم مقابل عربستان با ده تغییر وارد زمین شده بود تا بتواند در مسابقات از انرژی‌شان به نحو احسن استفاده کنند. ما یک فرصت را به بازیکنان دادیم تا استراحت کنند و در بازی با ژاپن بازیکنان از نظر بدنی کم آوردند چون ما توان بازی کردن هر سه روز یک بار را نداریم.

خاکپور درباره تیم امید ژاپن اضافه کرد: ژاپنی‌ها برای تیم‌های پایه خود حداقل برنامه ده ساله دارند و به اینجا می‌رسند که پنج بار متوالی به جام جهانی می‌روند و شش بار هم به المپیک می‌رسند ما بچه‌ها را به جایی رساندیم که در ۹۰ دقیقه ژاپن را به زانو درآوردیم.

وی درباره بی‌تجربه بودن خودش در سرمربیگری به حضور زودهنگام رودی فولر و یورگن کلینزمن در راس تیم ملی آلمان اشاره کرد و ادامه داد: مگر منصوریان سابقه تیم‌ ملی داشت که مربی تیم امید شد؟ کادر فنی ما خوب بود. تقوی در تیم‌هایی سرمربیگری کرد و عملکرد خوبی داشت. هادی طباطبایی هم بخوبی در تیم امید کار می‌کرد.

وینگادا سرمربی سابق تیم ملی عربستان بود و تجربه بسیار بالایی داشت چقدر در تیم امید تأثیر گذاشت؟ تأثیری که در رفتار بازیکنان داشت، چقدر بود؟

خاکپور درباره شائبه دخالت وزارت ورزش برای انتخاب محمد مایلی‌کهن گفت: من شخصاً به منزل آقای مایلی‌کهن رفتم و از ایشان خواستم که به تیم ملی امید بیاید. آقای کاشانی هم برای ما سنگ تمام گذاشتند.

وی در پاسخ به پرسش نظرسنجی برنامه درباره دلیل ناکامی تیم امید افزود: به نظرم عامل عدم موفقیت تیم ملی امید گزینه یک یعنی سوءمدیریت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است.

وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هیچ کاری برای ما نکردند. فدراسیون فوتبال هیچ تلاشی نکرد تا ما لژیونرها را در اختیار بگیریم. وزارت ورزش هم در کوران مسابقات خبری منتشر و هزینه‌های تیم امید را اعلام کرد. مثل این است که دکتر ظریف وسط مذاکرات باشد و وزارت امور خارجه اعلام کند چقدر برای مذاکرات هزینه کرده‌ایم.

در این میان مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان برای دفاع از عملکرد وزارت ورزش در مساله تیم امید روی خط تلفنی برنامه نود آمد. وی گفت: فدراسیون در تمام تصمیمات خود مستقل عمل کرد و وزارت ورزش هیچ دخالتی در تصمیمات آن ندارد و نباید در پرسش نظرسنجی در یک گزینه کنار فدراسیون فوتبال قرار می‌گرفت.

ناظمی افزود: مورد کرانچار و رد او در کمیته بررسی مربیان خارجی وزارت ورزش مورد خاصی نبوده و ۱۸ مربی خارجی در رشته‌های ورزشی دیگر نیز همین‌طور بررسی شده‌اند، اما اخبار آن رسانه‌ای نشده است.

تحلیل فنی چراغپور و دفاع جلالی از کادر فنی

در این برنامه جلال چراغپور به تحلیل فنی بازی‌های تیم امید پرداخت و گفت: تیم امید برخلاف تیم ملی بزرگسالان که عقب می‌نشیند و منتظر نفوذ تیم حریف است تا مانع حرکت آنها شود، به بازیکنان حریف حمله می‌برد و توپ را بارها از آنها می‌گرفت. در نیمه دوم بازیکنان ایران دوندگی زیادی داشتند که این خبر خیلی خوبی است، اما از دقیقه ۸۰ به بعد میزان دوندگی ما به ۷۸ کیلومتر تیمی رسید. تنها ایرادی که به کادر فنی وارد است، این‌که برای وقت‌های اضافه استراتژی نداشتیم. در مجموع باید بگویم برای تحلیل یک تیم باید حدود ۲۰۰ آیتم را بررسی کرد!

مجید جلالی هم با بیان این‌که در پاسخ به پرسش نود درباره ناکامی تیم امید به هیچ گزینه‌ای رای نمی‌دهد، گفت: تمام کارهایی را که ژاپن در این سال‌ها کرده ما نکردیم. ما باید به برنامه‌ریزی و کار استراتژیک برسیم. اگر ما برنامه‌ریزی ۱۵ ساله داشته باشیم، می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم، اما اگر بگوییم چرا خاکپور این کار را کرد و چرا آن کار را نکرد، چاره کار ما نخواهد بود. من تجربه خاکپور برای هدایت تیم امید را کافی نمی‌دانستم، اما وقتی آقای مایلی‌کهن به کادر فنی ایشان اضافه شد، این مشکل هم برطرف شد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها