بانوی بدمینتون باز کشورمان با وجود جراحی همچنان به کسب سهمیه المپیک امیدوار است

تصمـیم بـزرگ ثریا آقایی

ثریا آقایی، بدمینتون باز خوب کشورمان که جدی‌ترین شانس کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2016 در این رشته به‌شمار می‌رود، زیر تیغ جراحان رفت. وی امید زیادی برای راهیابی به المپیک داشت تا نام خود را در فهرست اولین‌ها به ثبت برساند، اتفاقا در این راه قدم‌های خوبی برداشت و موفق شد رنکینگ خود را به 94 برساند، اما رقابت‌های بین‌المللی زامبیا برای وی رهاورد خوبی نداشت و حاصل آن خانه‌نشینی شد.
کد خبر: ۸۷۵۷۰۶

آقایی که از ناحیه پا بشدت مصدوم شده بود، نتوانست در هیچ مسابقه‌ای شرکت کند و به همین دلیل رنکینگ جهانی‌اش به 98 رسید، اما امیدش را از دست نداد. مسئولان فدراسیون بدمینتون نیز برای بازگرداندن ثریا به شرایط آرمانی تلاش‌های زیادی کردند که بالاخره به نتیجه رسید. آنها با جلال عاملی، یکی از پزشکان پرآوازه ایران برای جراحی پای آقایی به نتیجه رسیدند و بالاخره زیر تیغ جراحان رفت.

فریبا مددی، نایب‌رئیس فدراسیون بدمینتون کشورمان، جراحی ثریا آقایی را موفقیت‌آمیز ارزیابی می‌کند و می‌گوید: خوشبختانه تا یک‌ماه و نیم آینده می‌تواند به مسابقات بازگردد.

وی اعتقاد دارد، ثریا شانس بسیار بالایی برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک دارد و به این رقابت‌ها می‌رسد. مددی می‌افزاید: برای ثریا اواخر بهمن ماه مسابقات بین‌المللی تایلند را در نظر گرفته‌ایم که اگر با گذراندن دوران نقاهت بتواند در این رقابت‌ها شرکت کند، اتفاقات خیلی خوبی در انتظار بدمینتون ایران است. البته باید منتظر بمانیم تا رنکینگ وی را تا ماه بهمن ماه ارزیابی کنیم.

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون درخصوص حضور نگین امیری‌پور در رقابت‌های المپیک اظهار می‌کند: رنکینگ جهانی نگین بالای 100 است و در مقایسه با ثریا شانس کمتری دارد، با این حال وی را به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌کنیم. شانس ثریا آقایی برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2016 زیاد است و با وجود مصدومیتش هنوز به المپیکی شدن بدمینتون امیدواریم.

مادر ثریا آقایی نیز شرایط دخترش را خوب و روبه بهبود ارزیابی می‌کند و می‌گوید: خوشبختانه جراحی ثریا خیلی خوب بوده و وضع مناسبی دارد. ما امیدواریم به شرایط آرمانی خودش برگردد و تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.

وی ادامه می‌دهد: تلاش ما این است که ثریا از هدفش دست نکشد و سهمیه بازی‌های المپیک 2016 برزیل را برای ایران کسب کند تا انگیزه‌ای برای دختران ایران شود. ثریا می‌خواهد به بدمینتون بازان ثابت کند از هیچ حادثه‌ای نمی‌هراسد و برای رسیدن به هدفش تا آخرین لحظه می‌جنگد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها