مهدی مهدوی‌کیا آَن‌قدر چهره شاخصی در فوتبال آلمان محسوب می‌شود که سایت رسمی فدراسیون فوتبال این کشور در یک مصاحبه به ارزیابی آینده او بپردازد. مهدوی‌کیا سال‌های سال با پیراهن تیم‌هایی چون بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت در بوندس‌لیگا بازی کرد و حالا گام به گام خودش را به‌عنوان یک مربی مطرح می‌کند.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۷

وی در این مصاحبه از آرزوهایش گفت و اعلام کرد که می‌خواهد در بوندس‌لیگا روی نیمکت بنشیند. او در این باره و همچنین الگویش در مربیگری گفت: هدفم این است روزی در بوندس‌لیگا مربیگری کنم. هر چند می‌دانم راه دشواری دارم. در دوران بازی‌ام با مربیان زیادی کار کردم، اما می‌توانم بگویم بیشترین تاثیرپذیری را از هاب استیونس داشتم. وقتی او در فوریه 2007 به هامبورگ آمد ما در قعر جدول بودیم و از 20 بازی فقط 15 امتیاز داشتیم. در این شرایط طبیعی بود کار بزرگ او حفظ تیم در جدول باشد، اما در پایان بوندس‌لیگا در رتبه هفتم قرار گرفتیم. او در بحث ارتباط، تاکتیک و نظم بهترین بود.

مهدوی‌کیا در مورد انگیزه‌اش از مربیگری این‌گونه توضیح داد: همیشه دنبال این بودم که بدانم در فوتبال آلمان پس از فاجعه یورو 2000 چه اتفاقی رخ داد. دریافتم که آنها برای جوانان خود برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کردند. حالا می‌خواهم تاثیرگذاری‌ام را روی جوانان محک بزنم. استعدادها به تمرین جوانان هامبورگ می‌آیند تا خود را با سیستم باشگاه هماهنگ کنند. ما کار تاکتیکی و تکنیکی با آنها انجام می‌دهیم. ضمن این‌که مسابقاتی را هم برگزار می‌کنیم. می‌خواهیم به این استعدادها در پیشرفت‌شان کمک کنیم.

او اعتقاد دارد می‌توانست در ایران در یک تیم لیگ برتری مربیگری کند، اما ترجیح داده که از رده‌های سنی پایه در هامبورگ شروع کند، او در این باره گفت: من می‌توانستم در زادگاهم، ایران مربیگری کنم، اما من یک فرد واقع‌بین هستم. الزامی نیست یک بازیکن خوب، مربی خوبی شود. می‌خواستم کار مربیگری را از پایین‌ترین سطح شروع کنم. به همین دلیل از جوانان آغاز کردم. مهدوی‌کیا خودش را در مقام مربی این‌گونه توصیف می‌کند: من خودم آدمی صمیمی هستم. با این حال فکر می‌کنم به عنوان مربی باید کمی سختگیرتر بود. این کار می‌تواند ترکیبی از دو وجه ماجرا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها