خبرگزاری رویترز با افشای سندی ثابت کرد که سومالی، در قبال قطع روابط خود با ایران، 50 میلیون دلار از عربستان گرفته است.
کد خبر: ۸۷۳۵۴۹
سومالی برای قطع رابطه با ایران چقدر گرفت؟

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری رویترز، فاش کرد که سفارت عربستان در نایروبی در نامه ای رسمی به سفارت سومالی در کنیا تعهد کرده است که به بودجۀ این کشور 20 میلیون کمک کند و برای سرمایه گذاری در سومالی نیز 30 میلیون دلار اختصاص دهد.

رویترز، تاریخِ این سند را 7 ژانویه، برابر با تاریخ قطع روابط سومالی با ایران اعلام کرد. بر اساس این سند، اعتبارات اختصاص یافته برای سومالی، از محل صندوق توسعه عربستان سعودی اخذ خواهد شد.

"محمد عدن ابراهیم" وزیر دارایی سومالی حاضر نشد درباره صحت یا نادرستی این سند اظهار نظر کند و فقط به بیان این که نکته اکتفا کرد که عربستان و سومالی، مدت هاست که با یکدیگر ارتباط دارند و این کمک های مالی ارتباطی با قطع روابط موگادیشو با تهران ندارد.

وزارت خارجه عربستان نیز پس از درخواست های مکرر، از هرگونه واکنش به افشای این سند خودداری کرد.

اما در این میان، شماری از دیپلمات ها، این سند را تازه ترین نشانۀ رویکردِ جدید عربستان در بسیج کردن منطقه ضد ایران ارزیابی کردند.

سومالی، که برای قطع روابط خود با جمهوری اسلامی ایران، "دخالت در امور سومالی و تهدید امنیت ملی این کشور" را بهانه کرده بود؛ به دیپلمات های ایران 72 ساعت مهلت داد تا "موگادیشو" را ترک کنند؛ پایتختی که آماج حملات مکرر و عملیات تروریستی پیاپی است و تنها چیزی که ندارد؛ "امنیت ملی" است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها